Svenska houseproducenter i unikt skivsläpp

Report this content

”This is Swedish House”, Glovel Records, är sommarens hetaste samlingsskiva där Dancyn Drone och Glovel Records har handplockat de hetaste houselåtarna från den nya generationen svenska DJ:s/producenter. Albumet släpps på iTunes den 17 Juli samt på Spotify, Beatport, Deezer etc. den 1 Augusti.

Den svenska house-DJ:n och producenten Dancyn Drone i samarbete med skivbolaget Glovel Records släpper nu den första samlingen med bara svenska houseproducenter. Skivan Samlar 17 originallåtar från 15 olika DJ:s/producenter samt en entimmes mix med alla låtarna mixad av Dancyn Drone. Skivan släpps officiellt den 17 juli 2013 i samband med en releasefest på Café Opera.

- Svensk dansmusik har aldrig varit större och hitsen från svenska DJ:s/producenter avlöser varandra på dansgolv I världens alla hörn. Vi har under flera månader pratat med och samlat material från olika DJs/producenter på en skiva för att visa bredden och kvalitén på svensk housemusik. Säger Hannes Adlercreutz aka Dancyn Drone.

Svensk House ligger i framkant och skivan samlar både etablerade och nya house-DJ:s och producenter. Medverkande på skivan är: Dancyn Drone, Error404, Niklas Marklund, Rooseniit & Hedstrom, Le Brinque, Antrox, Gruneau, Michael Andreli, Cantoreggi, Fast & Langlet, Stoom, Limerant, Alfred Rooseniit, Felix Blomqvist, Stylez and Vibez.

Om Glovel Records
GLovel Records är ett Frankfurtbaserat skivbolag ägt av den tyska house-DJ:n David Heat. Glovel har flera hits och placeringar på bland annat Beatport och arbetar med allt från nya förmågor till etablerade house-DJ:s. För mer information: www.glovelrecords.com

Om Dancyn Drone:
Med Top 20 placeringar på Beatport samt flera internationella samarbeten och turneer är Dancyn Drone är en av Sveriges snabbast växande och mest produktiva DJ:s och houseproducenter. Hans musik blandar toner och rytmer av progressive house kombinerat med tunga basdroppar och influenser från electro house. För mer information: www.facebook.com/DancynDrone

För press samt mer information om event och bokningar vänligen kontakta:
Alexander Fors, alexander@unordinary.se eller 073 380 17 23

Taggar: