BESTIC SINGLE – Merengue med en sked

En knapp – Ett tryck – En matbit

I mitten av 2012 sedan lanserade vi vårt äthjälpmedel Bestic. Sedan dess har vi tagit emot mycket återkoppling från användare och fått många nya idéer som bidragit till en fortsatt utveckling av produkten. Målet har hela tiden varit att göra produkten enklare och ännu mer tillgänglig för fler användare som vill äta självständigt. Det som är viktigt för oss är att fortsätta låta produkten vara enkel att använda utan att tappa siktet på våra kärnvärden: självständighet, integritet, värdighet och självförtroende.

Efter mycket hårt arbete är vi nu stolta att presentera BESTIC SINGLE – en ny och unik mjukvara som gör produkten ännu mycket enklare. Den enda rörelsen som krävs av användaren är att trycka på en knapp, varken mer eller mindre. Knappen kan placeras varhelst som passar användaren bäst; hand, fot, axel, knä, skuldra eller vid huvudet. På detta sätt förenklas ätandet med BESTIC SINGLE för alla användare, det är som att skeden ”dansar Merengue” över tallriken.

”Det bästa är att den är så lätt att kontrollera, maten är bara ett klick bort. Jag kan fokusera mer på konversationen vid middagsbordet istället för att kontrollera Bestic. Det Bestic gör är så lätt att ta till sig och förstå, det känns naturligt. Och viktigast av allt, jag kontrollerar det Bestic gör.”  - Sten Hemmingsson, oktober 2013

När knappen trycks ned, rör sig skeden utifrån två valfria mönster over tallriken för att plocka upp maten. Vilket rörelsemönster som passar användaren bäst bestäms via menyn. Funktionen passar bra för personer som har svårt att hantera fem-knapps manöverdon eller joystickar.

En patentansökan är under behandling för BESTIC SINGLE.

BESTIC SINGLE finns med två olika typer av inställningar: SINGLEONE-STEP and SINGLETWO-STEP. Läs mer på vår webbplats, titta på vår Youtubekanal eller kontakta oss om du önskar få mer detaljerad information om de olika inställningarna.

Catharina Borgenstierna
VD, Bestic AB