Camanio Care utses till en av topp 10 ledande företag inom robotik

CIO Applications Europe, en tidning som erbjuder en omfattande samling tekniktrender och som vägleder beslutsfattare inom den snabba teknikutvecklingen, lyfter i sitt senaste nummer Camanio Care som ett av topp 10 ledande företag som tillhandahåller robotiklösningar. I artikeln berättar Camanios VD Catharina Borgenstierna om värdet av företagets produkter, och om visionen att öka människors livskvalitet.

-        Vi är mycket glada över att bli uppmärksammade som ett av de ledande bolagen inom robotik. Både den europeiska och den amerikanska marknaden är viktig för Camanio Care, och utmärkelsen av CIO Applications Europe är ett kvitto på att det finns ett fortsatt stort intresse för våra produkter och tjänster. Vår vision är att våra lösningar ska fortsätta spridas och bidra till att öka ännu fler människors livskvalitet, säger Catharina Borgenstierna, VD Camanio Care.

Internationellt intresse för välfärdsteknik

Den internationella marknaden är viktig för Camanios fortsatta expansion. I Nordamerika och Kanada har bland upplevelsecykeln BikeAround fått stor medial uppmärksamhet efter att Google producerade en film om värdet av produkten. På den europeiska marknaden står digital omsorg och smarta trygghetslösningar för hemmet i fokus för Camanio. Utmärkelsen i CIO Applications Europe innebär att bolagets innovativa produkter och lösningar får ytterligare uppmärksamhet och spridning internationellt.

-        Alla våra produkter är designade för att erbjuda fysisk, mental, och social vård i hemmet eftersom det är där majoriteten av framtidens vård kommer att ske. Genom att förenkla robotik, digitala verktyg och smart teknologi kan vi på ett effektivt sätt leverera medicinsk och social vård med hög kvalitet till de som behöver det, säger Catharina Borgenstierna, i intervjun med CIO Applications Europe.

Hela intervjun med Catharina Borgenstierna finns publicerad i senaste numret av CIO Applications Europe – klicka här för att läsa.

Catharina Borgenstierna, vd
E-post: catharina.borgenstierna@camanio.com

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar innovativa lösningar för god omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar för en digital omsorg, robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom VITAL, BikeAround™, Bestic® och Giraff™. Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital omsorg, önskar Camanio Care stödja människors grundläggande behov och öka tillgängligheten och kvaliteten inom vård och omsorg. Camanio Care AB har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, Camanio Care Inc., samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hong Kong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com