Korrigering av delårsrapport januari – juni 2018

Fel i Camanio Care AB (publ) delårsrapport jan – juni 2018 avseende presentation av koncernens balansräkning gällande Kassa och bank. Likvida medel som delgavs i Kvartalet i sammandrag koncernen och pressmeddelande är däremot korrekt.

I tabellen för koncernens balansräkning presenterades omsättningstillgången Kassa och bank felaktigt. Beloppet för Kassa och bank för perioden är 1 094 tkr. Det belopp som delgivits i summeringen i tidigare utskick av halvårsrapport och pressmeddelande är däremot korrekt.

En korrigerad rapport bilägges.

Den finns även tillgänglig som pdf på bolagets hemsida www.camanio.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Catharina Borgenstierna, vd
E-post: catharina.borgenstierna@camanio.com

Om Camanio Care
Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar innovativa lösningar för god omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar för en digital omsorg, robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom VITAL, BikeAround™, Bestic® och Giraff™. Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital omsorg, önskar Camanio Care stödja människors grundläggande behov och öka tillgängligheten och kvaliteten inom vård och omsorg. Camanio Care AB har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, Camanio Care Inc., samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hong Kong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com

Följ oss gärna på:

Denna information är sådan information som Camanio Care AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2018.