Unwrap Finance AB meddelar utfall i optionslösen har tillfört bolaget totalt cirka 120 KSEK

Onsdagen den 16 september 2020 avslutades nyttjandeperioden för Unwrap Finance AB:s ("Bolaget") teckningsoptioner av serie TO 1 2017/2020 ("TO 1"). Totalt utnyttjades 703 616 teckningsoptioner av serie TO 1, motsvarande en teckningsgrad om cirka 45,9 procent av TO 1. Bolaget tillförs därmed totalt cirka 120 KSEK före emissionskostnader.

Optionsinlösen av TO 1
Totalt har 703 616 TO 1 utnyttjats, motsvarande en teckningsgrad om cirka 45,90 procent. Genom TO 1 tillförs Unwrap Finance AB cirka 120 KSEK före emissionskostnader. När aktierna från TO 1 är registrerade hos Bolagsverket kommer det totala antalet aktier att uppgå till 236 694 316 och aktiekapitalet kommer att uppgå till 11 834 715,80 kronor.

Finansiell rådgivare och emissionsinstitut
Eminova Fondkommission är finansiell rådgivare och emissionsinstitut till Unwrap Finance AB i samband med optionslösen avseende TO 1.

För ytterligare information om TO 1, vänligen kontakta:
Eminova Fondkommission, +46 (0) 8 684 211 00, info@eminova.se

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Westerholm
tf VD
bjorn.westerholm@unwrapfinance.com
+46 706 56 20 07

Unwrap Finance är verksamma inom finansbranschen. Bolagets primära fokus är att erbjuda finansiering och tillväxtkapital för små- och medelstora bolag på både kort och lång sikt. Verksamheten drivs med beprövade finansiella produkter och finansieringslösningar sammansatta på mer effektiva sätt.