Unwrap Finance utser Björn Westerholm till tf VD

Unwrap Finance stärker organisationen och utser Björn Westerholm till tf VD. Björn har ett mångårigt förflutet från ledande roller i noterade bolag, till exempel som CEO för myFC. Han är sedan tidigare styrelseledamot i bolaget.

”Jag ser framemot att ta en operativ roll i Unwrap Finance. Unwrap Finance står inför en bred lansering av tjänster för att underlätta finansiering av tillväxtbolag. Jag vill samtidigt ta detta tillfälle i akt att tacka avgående VD Erik Domajnko för hans värdefulla insatser för bolaget, som till exempel förvärvet och integrationen av Unwrap Finance,” säger Unwrap Finance tillträdande VD och styrelseledamot Björn Westerholm.

Björn Westerholm kvarstår som ledamot i styrelsen, men avgår från ordförandeposten. Som ny ordförande utses styrelseledamot Henrik Holm.

Samtidigt utses Mats Wilhelmsson som Head of Compliance och Niclas Stenberg som VD för dotterbolaget Unwrap Finance Nordic AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Westerholm
tf VD
bjorn.westerholm@unwrapfinance.com
+46 706 56 20 07

Unwrap Finance är verksamma inom finansbranschen. Bolagets primära fokus är att erbjuda finansiering och tillväxtkapital för små- och medelstora bolag på både kort och lång sikt runtom den nordiska marknaden. Verksamheten drivs med beprövade finansiella produkter och finansieringslösningar sammansatta på mer effektiva sätt.