Unwrap Finance utser ny CFO

Unwrap Finance har utsett Ulf Henning till CFO och tillträder den 1 september 2020.

Ulf Henning har ett mångårigt förflutet från ledande roller i noterade bolag, senast som CFO för myFC. Ulf tillträder den 1 september 2020.

”Vi är glada att Ulf har valt att börja arbeta med oss. Med sin både breda och gedigna erfarenhet kommer han vara en viktig kugge i vår kommande listningsprocess av Unwrap Finance på ny marknadsplats. Ulf kommer också att bidra positivt till våra framtida ambitioner och tankar om SME marknadens behov av finansiering”, säger Unwrap Finance ordförande Björn Westerholm.

Ulf kommer att ingå i ledningen av Unwrap Finance och även ansvara för vår Investor relation funktion.

”Det ska bli kul att arbeta tillsammans med ett gäng som jag känt sedan tidigare och som har ett viktigt uppdrag för hela småbolagsmarknaden på börserna med att söka nya effektiva vägar att finna rörelsekapital” säger Ulf Henning.

Erik Domajnko, VD, Unwrap Finance AB
+46 (0)70 536 32 65 erik.domajnko@unwrapfinance.com

Björn Westerholm, styrelseordförande, Unwrap Finance AB
+46 (0)70 656 2007 bjorn.westerholm@gmail.com

Denna information är sådan information som Unwrap Finance AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 12:00 den 2020-08-13.

Unwrap Finance är verksamma inom finansbranschen. Bolagets primära fokus är att erbjuda finansiering och tillväxtkapital för små- och medelstora bolag på både kort och lång sikt runtom den nordiska marknaden. Verksamheten drivs med beprövade finansiella produkter och finansieringslösningar sammansatta på mer effektiva sätt.

CFO

Citat

Vi är glada att Ulf har valt att börja arbeta med oss. Med sin både breda och gedigna erfarenhet kommer han vara en viktig kugge i vår kommande listningsprocess av Unwrap Finance på ny marknadsplats. Ulf kommer också att bidra positivt till våra framtida ambitioner och tankar om SME marknadens behov av finansiering.
Ordförande Unwrap Finance, Björn Westerholm
Det ska bli kul att arbeta tillsammans med ett gäng som jag känt sedan tidigare och som har ett viktigt uppdrag för hela småbolagsmarknaden på börserna med att söka nya effektiva vägar att finna rörelsekapital.
Ulf Henning, tillträdande CFO