Lotsia förbättrar privatekonomin med enkla medel.

Report this content

Lotsia.se är en webbportal som syftar att förenkla vägen till en sund privatekonomi. I dagsläget omfattar Lotsia telekom, försäkringar, lån, sparande och kreditkort men vill växa till ytterligare områden på sikt.

Lotsias målsättning är att göra det lättare för människor att ta informerade beslut i en neutral miljö. Webbsidan innehåller många tips och råd samt frågebatterier inom de olika vertikalerna.

• Idag finns det många bra appar och siter för att jämföra tjänster men det är få som tar ett helhetsgrepp. Med Lotsia vill vi också vända oss till dom som inte söker efter eller är intresserad av de senaste apparna utan kanske snarare söker i sökmotorer efter bra priser på det vanliga tjänsterna.

Affärsmodellen bygger på affiliation där en liten del av de affärer som Lotsia förmedlar kommer tillbaka i forma av provision.

Lotsia är ett projekt av UpBeat som startades i början av 2018 och grundarna har tålamod.

• En central del av vår strategi är att driva organisk trafik från sökmotorer. Vår erfarenhet säger att man bör vara beredd att jobba på med små resultat i 12-18 månader innan det är rimligt att bli vinstdrivande. Vi vill bygga en bra informationstjänst och räknar med att det ska ta tid. Säger Jacob på UpBeat

UpBeat grundandes 2013 och är ett företag som driver projekt inom sökmotoroptimering och marknadsföring på internet.