Årets folkfest i Stockholm: UPC huvudsponsor för Stockholm Marathon

Årets folkfest i Stockholm: UPC huvudsponsor för Stockholm Marathon För fjärde året i rad är UPC Sverige AB huvudsponsor för Stockholm Marathon. Inför starten på lördag den 5 juni har ett rekordstort antal löpare anmält sig - fler än 16 000. Aktiviteter och underhållning på stan med bl.a. Charlotte Perrelli ska se till att Marathon-tävlingen förblir Stockholms stora folkfest. Stockholm Marathon blev för några år sedan utnämnt till världens bästa Marathon-lopp. I år arrangeras loppet för 26:e gången, och starten går kl. 14.00 på lördag den 5 juni. Då samlas ca 16 000 löpare för att avverka den 42 195 meter långa distansen. Eftersom UPC levererar underhållning till Stockholmarna är det naturligt att medverka till att "Maran" blir en folkfest för både löparna och publiken. På UPC Scenen vid Norrmalmstorg blir det uppträdanden av bl.a. Charlotte Perrelli för att hålla stämningen på topp. Vid scenområdet kan barnen även springa gatlopp med några av profilerna från Gladiatorerna och träffa allsvenska fotbollsspelare från AIK, Djurgården och Hammarby. - Jag är glad och stolt över att UPC på nytt medverkar i Stockholms stora folkfest. Eftersom Stockholm är hemmaplan för vår verksamhet är Stockholm Marathon ett särskilt lämpligt arrangemang att samverka med, säger Ulf Johansson VD för UPC Sverige AB, och själv deltagare i förrförra årets Marathon-tävling. Varje år brukar cirka 125 000 åskådare följa Marathonloppet på Stockholms gator, och drygt 400 000 ser tävlingen på TV. I år är 16 221 löpare anmälda, varav 3 567 kvinnor. I startlistan finns 8 037 utländska löpare från 54 nationer representerade. Sponsoravtalet med UPC Sverige AB ger Stockholm Marathon stora möjligheter att utveckla och förädla evenemanget, samtidigt som UPC kan använda löpartävlingen som kommunikationsplattform i sin marknadsföring. Länk till karta över banan: http://www.upc.se/upc/kampanjer/marathon2004/karta.htm +++++++++++++++++++++++++++++++++ Program på UPC Scenen, Norrmalmstorg, under Stockholm Marathon Hålltider på UPC Scenen: 14.00 Stockholm Marathon startar på Lidingövägen vid Stadion 14.30 Con Rytmo underhåller på UPC Scenen, Norrmalmstorg 14.45 Fredrik Berling berättar vad som händer på aktivitetsområdet 15.00 Uppträdande av Rymdens Nöjen 15.15 Tävlingar och utmaningar med Fredrik Berling 15.45 Rymdens Nöjen åter på scen 16.50 Underhållning med Con Rytmo 17.00 Charlotte Perrelli på UPC Scenen 18.00 (ca) Avslutning på scen sker när sista löparen har passerat Aktiviteter hos UPC under Stockholm Marathon: - Gillar du Allsvensk fotboll? Då kan du vinna biljetter till Stockholmslagens matcher med CANAL+ - Kom och möt Digimon och var med i teckningstävlingen så kan du vinna fina priser från Fox Kids! - Eurosport laddar för OS i Aten 13-29 augusti genom att ge dig chansen att vinna tuffa prylar! - Hälsa på och lek tillsammans med Scooby-Doo, Dexter och Dee Dee från Cartoon Network! - Ta chansen att vinna biljetter med Viasat Sport till STCC:s race "Kanonloppet" på Karlskoga Motorstadion den 14-15 augusti! - Tävla i nutidshistoria med CNN. Vinn fina priser! - Vinn biljetter till Anastacia från MTV! - AIK, DIF, HIF kommer med representanter ur spelartruppen och berättar om vårupptakten i Allsvenskan! - I vår hinderbana har barnen chans att tävla mot några av idolerna från Gladiatorerna! +++++++++++++++++++++++++++++++++ Om UPC: UPC Sverige AB (UPC) levererar bredbandstjänster till mer än 280 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket chello, samt kabelTV och digitalTV. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe, Inc. och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder i Europa. Se även www.upc.se och www.ugceurope.com För ytterligare information: Anders Ahlbeck Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94 Mobil: 0709-26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/03/20040602BIT21500/wkr0006.pdf Press release Stockholm Marathon 2004