chello höjer hastigheten utan extra kostnad

chello höjer hastigheten utan extra kostnad UPC/chello höjer hastigheten på sina två största bredbandstjänster, chello classic och chello plus. Det innebär att flertalet av chello's mer än 70 000 kunder i Sverige får snabbare Internetuppkopplingar under början av andra kvartalet i år. Kapaciteten på tjänsterna höjs upp till 50 procent, utan att priserna höjs. Kapaciteten på chello plus ökar till 1500/400 kbps (från dagens 1024/384 kbps) och chello classic ökar till 768/400 kbps (från 640/256 kbps). Månadsavgiften är oförändrat 399 kronor respektive 349 kronor. chello's målsättning är att erbjuda ett brett utbud av tjänster utifrån olika kundgruppers behov. I slutet av förra året lanserades chello light. En tjänst för alla som använder Internet till att t ex sköta bankärenden, läsa nyheter och skicka e-post och som vill ha en fast uppkoppling till ett lågt pris. - Det gläder mig att vi kan ge våra kunder högre fart utan att höja priset. Det visar att chello fortsätter att vara en av marknadens mest prisvärda bredbandstjänster, säger Johan Cederbrant, Marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB. - Kundernas efterfrågan fortsätter att utvecklas i olika riktningar och därför måste vårt erbjudande fortsätta att utvecklas. Under 2004 kommer vi därför att satsa ännu mer på produktutveckling för att bredda utbudet, säger Harald Løback Sæther, Regional Director Scandinavia för chello broadband. Startavgiften för chello classic är 495 kronor och för chello plus 349 kronor. Inga kostnader för modem tillkommer - lån av modemutrustning ingår under abonnemangsperioden. Om UPC UPC Sverige AB (UPC) levererar bredbandstjänster till mer än 277 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket chello, samt kabelTV och digitalTV. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe, Inc. och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder i Europa. Se även www.upc.se och www.ugceurope.com Om chello broadband chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med över 700 000 kunder i tio Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen, Ungern, Slovakien och Tjeckien. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till UGC Europe, Inc. och en del av chellomedia division. Se även www.chello.se och www.chello.com För ytterligare information Anders Ahlbeck Harald Løback Sæther Director Communications, UPC Regional Director Scandinavia, Sverige AB chello broadband Tel: +46 8 578 251 94 Tel: +47 22 93 77 00 Mobil: + 46 709 26 51 94 Mobil: +47 970 63 854 e-post: anders.ahlbeck@upc.se e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/04/20040204BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/04/20040204BIT00380/wkr0002.pdf