chello light - bredband för alla

chello light - bredband för alla! Idag lanserar UPC/chello i Sverige en ny bredbandstjänst för alla som använder sig av telefonmodem för anslutning till Internet och som hittills avvaktat med att skaffa bredband. Med den nya tjänsten "chello light" kan man få en bredbandsanslutning som är 6 -10 gånger snabbare än ett vanligt telefonmodem till förmånligt pris - bara 269 kr per månad. Med chello light får man tillgång till alla de vanliga Internettjänsterna som e-post, surfning och eget hemsidesutrymme till ett mycket förmånligt pris. Kapaciteten är upp till 300/64 kbps vilket är ca 6 - 10 gånger snabbare än ett vanligt uppringt modem. Med en fast anslutning behöver man inte heller riskera att drabbas av s.k. modem- kapare. Månadspriset för chello light är 269 kr och inkluderar bredbandsmodem, anslutningskablar och programvara; startavgiften är 495 kr. Omkring 50 % av Internet-användarna i Stockholm använder sig fortfarande av telefonmodem med uppringd anslutning. Nu lanserar vi ett konkurrenskraftigt alternativ med fast uppkoppling, bra kapacitet och lågt pris. - Ingen är intresserad av att betala för högre fart än man behöver. Med chello light kan vi erbjuda ett snabbare alternativ till telefonmodemet, till ett förmånligt pris. Vi kan helt enkelt erbjuda bredband för alla, säger Harald Löback-Saether, Regional Director Scandinavia för chello broadband. UPC når mer än 277 000 hushåll i Stockholmsregionen. Antalet chello abonnenter uppgår till 70 700 (per den 30 september 2003). Om chello broadband chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med över 700 000 kunder i tio Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen, Ungern, Slovakien och Tjeckien. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till UGC Europe, Inc. och en del av Chello Media division. Se även www.chello.se och www.chello.com Om UPC UPC Sverige AB distribuerar bredbandstjänster till mer än 277 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analog-TV och digital- TV. UPC ingår i UGC Europe, Inc., ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Bolagets bredbandsdivision - UPC Broadband - levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder. UGC Europe´s medieintressen och utveckling av innehållstjänster hanteras av Chello Media division. UGC Europe´s aktier är noterade på Nasdaq National Market (ticker: "UGCE"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). Se även www.upc.se och www.ugceurope.com För ytterligare information Anders Ahlbeck Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: +46 8 578 251 94 Mobil: + 46 709 26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se Harald Løback Sæther Regional Director Scandinavia, chello broadband Tel: +47 22 93 77 00 Mobil: +47 970 63 854 e-post: harald@chello.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00200/wkr0002.pdf