Ny interaktiv digitalTV tjänst: UPCs kunder kan beställa favoritfilmen direkt till TV-soffan UPC Sverige AB lanserar idag en ny digital On demand-tjänst för beställning av film i sitt bredbandsnät som täcker 280 000 hushåll. Med den nya tjänsten - arrivoTM - kan digitalTV-kunderna enkelt beställa de filmer man vill se med hjälp av fjärrkontrollen. Varje vecka finns mer än 15 olika titlar på 24 kanaler att välja bland. Alla UPCs digitalTV-kunder får tillgång till den nya tjänsten. UPCs nya On Demand-tjänst arrivoTM innehåller ett brett och omfattande utbud av filmer. Bland höjdpunkterna under april och maj kan nämnas "Johnny English" med Rowan Atkinson, "Du går mig på nerverna - Analysera mera" med Robert De Niro och Billy Crystal, "Matrix Reloaded" samt "Hulk". Innehållet uppdateras varje vecka med nya premiärer från de stora Hollywood producenterna och oberoende distributörer. Alla i familjen ska hitta sina favoritfilmer! - Den nya beställtjänsten erbjuder ett större utbud av film på fler kanaler än någon annan motsvarande tjänst i Sverige. Jag är säker på att våra kunder kommer att uppskatta det mervärde till vårt redan omfattande digitalTV-utbud som detta innebär, säger Johan Cederbrant, marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB. arrivoTM sänder dygnet runt alla dagar i veckan, och varje film har som mest en ny starttid var 20:e minut. Det är enkelt att beställa - det enda man behöver göra är att gå in i menyn på digitalTV-boxen, välja film och bekräfta med en PIN-kod. Allt sker med hjälp av fjärrkontrollen. Information och filmer, starttider m.m. finns även på UPCs hemsida (www.upc.se). Man betalar bara för det man beställer. Priset per film varierar mellan 39 - 49 kr. UPC är den första och hittills enda operatören i Sverige som erbjuder full interaktivitet via kabelnätet. All kommunikation mellan kundens digitalTV-box och UPCs huvudcentral går via bredbandsnätet i båda riktningarna. DigitalTV-boxen innehåller ett kabelmodem som möjliggör snabb och effektiv kommunikation - man behöver alltså inte ansluta boxen till telefonjacket för att kunna beställa interaktivt on-line. arrivoTM lanseras till UPCs digitalTV-abonnenter den 29 april 2004. Sedan tidigare erbjuder UPC även digitalTV-kunderna att beställa matcher från Allsvenskan som s.k. pay-per-view. UPC har ett av marknadens mest omfattande digitalTV-utbud med mer än 70 kanaler att välja bland. Länk till dagens filmer: https://kund.upc.se/MyServices/showTodaysArrivoMovies.do?mysGroupId=4&clearBasket=Y Länk till arrivo tablå: https://kund.upc.se/MyServices/showArrivoSchedule.do?mysGroupId=4&clearBasket=Y Om UPC: UPC Sverige AB (UPC) levererar bredbandstjänster till mer än 280 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket chello, samt kabelTV och digitalTV. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe, Inc. och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder i Europa. Se även www.upc.se och www.ugceurope.com För ytterligare information: Anders Ahlbeck Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94 Mobil: 0709-26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/29/20040429BIT20560/wkr0006.pdf Ny interaktiv digitalTV tjänst: UPCs kunder kan beställa favoritfilmen direkt till TV-soffan