Nya TV-kanaler: UPC introducerar BBC Food och TV Chile

Nya TV-kanaler: UPC introducerar BBC Food och TV Chile DigitalTV utbudet hos UPC Sverige AB utökas med två nya TV-kanaler den 1 september. Det är BBC Food och TV Chile som nu blir tillgängliga för 275 000 hushåll i Stockholmsregionen som är anslutna till UPC. UPC är den första svenska kabel-TV operatören som erbjuder BBC Food till sina kunder. Programtablån innehåller många kända matlagningsprogram som t.ex. Den Nakna Kocken (Jamie Oliver), Delia's How to Cook (Delia Smith), Ready Steady Cook (Ainsley Harriott, Lesley Waters och Kevin Woodford) samt en serie program med en av världens mest inflytelserika orientaliska kockar, Ken Hom. BBC Food innehåller även smakprov från nordligare breddgrader. Den i Sverige välkända Keith Floyd är värd för Floyd's Fjord Fiesta - en kulinarisk resa genom Skandinavien. I serien New Scandinavian Cooking debuterar den norska kokboksförfattaren Andreas Viestad som programledare. TV Chile är en chilensk kanal med ett stort och varierat programutbud. Innehållet spänner över ett brett område med allt från underhållning, dokumentärer och barnprogram till nyheter och sport. TV Chile sänder 24 timmar om dygnet. - Vi jobbar kontinuerligt med att bredda vårt TV sortiment och med de nya kanalerna tar vi ytterligare ett steg i den riktningen, säger Johan Cederbrant, marknads- och försäljningsdirektör på UPC i Sverige. Kanalerna finns med i UPC´s digitalTV utbud från den 1 september i år. Med de nya kanalerna finns mer än 60 digitala TV-kanaler att välja på. Dessutom ingår ett 40-tal digitala musikkanaler och en elektronisk programguide, så kallad EPG. UPC når mer än 275 000 hushåll i Stockholmsregionen. Fakta om UPC: UPC Sverige AB (www.upc.se) tillhandahåller bredbandstjänster till mer än 275 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analog kabelTV och digitalTV. UPC, United Pan-Europe Communications N.V. (www.upccorp.com) är ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Via bredbandsnätet levererar UPC TV, Internet och telefoni på ett flertal marknader i Europa. UPC-aktien är noterad på Euronext Amsterdam Exchange ("UPC") och i USA på Over The Counter Bulletin Board ("UPCOY"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). För ytterligare information: Anders Ahlbeck Informationsdirektör, UPC Sverige AB Tel: 08-578 251 94 Mobil: 0709-26 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/01/20030901BIT00510/wkr0002.pdf