"Säsongskortet" även hos UPC: UPC direktsänder Elitserien och Allsvenskan i nytt samarbete med CANAL+ UPC Sverige AB och CANAL+ har tecknat ett samarbetsavtal som ger UPCs kunder möjligheten att följa Elitserien och Allsvenskan fullt ut under 2004 och 2005. Med den nya produkten SÄSONGSKORTET samt genom pay-per- view-sändningar får mer än 277 000 UPC-anslutna hushåll möjlighet att följa Elitserien och Allsvenskan på ett helt nytt sätt. CANAL+ tecknade nyligen avtal med ISPR om rättigheterna för Allsvenskan till och med 2005 och har även köpt samtliga matchrättigheter för Elitserien, fram till semifinal fyra, till och med 2005/2006. Genom det nya samarbetsavtalet kommer UPCs kunder att omfattas av SÄSONGSKORTET som introducerades av CANAL+ tidigare i år. Med SÄSONGSKORTET får digitalTV-kunderna tillgång till minst 200 direktsända matcher från Allsvenskan och Elitserien. SÄSONGSKORTET kostar 80 kr/månad, och blir tillgängligt för alla UPCs kunder som har ett digitalt CANAL+ abonnemang. Man kan även välja att betala per match, "pay-per-view", där matcherna kostar 69 kr/styck. Genom att kombinera ett CANAL+ abonnemang med SÄSONGSKORTET får abonnenten tillgång till ett ännu starkare sportutbud. - Det känns fantastisk roligt att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att följa Allsvenskan och Elitserien fullt ut. Det finns ett stort intresse i Stockholmsregionen, där vi har våra kunder - inte minst mot bakgrund av Stockholmsklubbarnas framgångar de senaste säsongerna. Vårt redan starka digitalTV-utbud blir nu ännu bättre, säger Ulf Johansson, VD för UPC Sverige AB. - Det gläder mig att vi nu har UPC med i detta samarbete kring SÄSONGSKORTET, som innebär att ännu fler CANAL+ abonnenter får tillgång till denna unika sportprodukt, säger Marc-Antoine d´Halluin, VD för CANAL+ Television AB. - Nu är sista pusselbiten på plats för en optimal spridning av pay-per- view-rättigheterna för våra två största idrottsligor, säger Anders Lindh, VD för ISPR. Om UPC: UPC Sverige AB distribuerar bredbandstjänster till mer än 277 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket "chello" samt kabel-TV tjänster - både analogTV och digitalTV. UPC ingår i UGC Europe, Inc., ett av Europas ledande bredbands- och kommunikationsföretag. Bolagets bredbandsdivision - UPC Broadband - levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder. UGC Europe´s medieintressen och utveckling av innehållstjänster hanteras av Chello Media division. UGC Europe´s aktier är noterade på Nasdaq National Market (ticker: "UGCE"). Företaget är majoritetsägt av UnitedGlobalCom, Inc. (Nasdaq: "UCOMA"). Se även www.upc.se och www.ugceurope.com Om CANAL+: CANAL+ Television AB, det ledande betaltv-bolaget i den nordiska regionen (Sverige, Norge, Finland och Danmark), ägs till 50% vardera av Nordic Capital och Baker Capital. Företaget har visningsrätter för film från de flesta stora amerikanska filmbolagen och även för film från flera lokala distributörer. CANAL+ Television AB visar också ligorna Premier League, Serie A, Allsvenskan och norska Tippeligan i fotboll samt NHL och Elitserien i ishockey. Dessutom kan man se tv-premiären på en rad prisbelönta serier och nya dokumentärer på CANAL+. Tittarna har i varje land tillgång till utbudet i tre huvudkanaler: CANAL+, CANAL+ GUL och CANAL+ BLÅ. Utbudet distribueras via satellit, kabel och det digitala marknätet. Företagets omsättning har genomsnittligen stigit med 25 % per år under de senaste tre åren, medan antalet abonnenter har stigit från 470 000 till 700 000. Se även www.canalplus.se För ytterligare information: UPC Anders Ahlbeck, Informationsdirektör Tel: 08-578 251 94 Mobil: 070-926 51 94 e-post: anders.ahlbeck@upc.se CANAL+ Taina Malén, PR- och Informationschef Tel: 08-459 29 43 Mobil: 070-358 29 43 e-post: taina.malen@canalplus.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040112BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/12/20040112BIT00230/wkr0002.pdf