UPC/chello lanserar 8 Mbit-tjänst

UPC/chello lanserar 8 Mbit-tjänst UPC/chello utökar bredbandsutbudet och lanserar en ny kraftfull 8 Mbit-tjänst. Den nya tjänsten - chello ultra - blir tillgänglig för samtliga 280 000 hushåll som är anslutna till UPCs fiberoptiska nät i Stockholm. Introduktionen av chello ultra sker i september i år. Med en kapacitet på 8 Mbps riktar sig chello ultra till kunder som vill ha en mycket snabb, fast uppkoppling till Internet, med hög kapacitet. - Intresset för snabbare bredbandstjänster har ökat och därför tror vi att chello ultra kommer att bli en succé. Styrkan i vårt bredbandsnät är att vi kan leverera både Internetaccesser med mycket hög kapacitet samt sannolikt marknadens bredaste digtalTV utbud med över 70 kanaler. chello ultra kan beställas av alla hushåll som är anslutna till vårt nät, säger Ulf Johansson, VD för UPC Sverige AB. - Vi fortsätter arbetet med att utveckla ett brett utbud av kundanpassade tjänster. För knappt ett år sedan lanserades chello light för de som vill ha en fast uppkoppling men inte laddar ned så mycket information. Nu kompletterar vi produktutbudet med chello ultra för de som vill ha en mycket snabb Internetaccess med hög kapacitet, säger Harald Løbak Sæther, VD för chello i Skandinavien. Priset för chello ultra med en överföringskapacitet på 8 Mbps download är 439 kr per månad och inkluderar fem e-post konton och 50 MB hemsidesutrymme. Startavgiften är 995 kr. Inga kostnader för modem tillkommer - lån av modemutrustning ingår under hela abonnemangsperioden. För användaren är det bara att beställa tjänsten, installera modemet och börja surfa. Introduktionen av chello ultra sker i september i år. UPC är en av Stockholms största bredbandsleverantörer, och har för närvarande ca 70 000 chello-kunder bland de drygt 280 000 hushåll som är anslutna till UPCs fiberoptiska nät. Om UPC: UPC Sverige AB (UPC) levererar bredbandstjänster till mer än 280 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket chello, samt kabelTV och digitalTV. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe, Inc. och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder i Europa. Se även www.upc.se Om chello broadband: chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med 850 000 kunder i 10 Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen, Ungern, Slovakien och Tjeckien. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till UGC Europe, Inc. och en del av Chello Media division. Se även www.chello.se och www.chello.com ------------------------------------------------------------ http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/21/20040621BIT20240/wkr0001.pdf Press release UPC - chello ultra 2004-06-21