• UPC Sverige AB/

UPC/chello lanserar två nya bredbandstjänster: "chello ultra" ny 8 Mbit-tjänst, samt "chello easy" för lättsurf UPC Sverige AB utökar bredbandsutbudet och introducerar två nya tjänster, chello ultra och chello easy. Nya chello ultra har en kapacitet på upp till 8 Mbps och riktar sig till kunder som vill ha en mycket snabb uppkoppling till internet. Med chello easy lanseras ett prisvärt alternativ som framförallt vänder sig till de som fortfarande använder telefonmodem. Nya chello ultra vänder sig till kunder som vill ha en mycket snabb uppkoppling till internet via UPCs fiberoptiska nät i Stockholm. chello ultra har en kapacitet på upp till 8 Mbps. Introduktionen av chello easy riktar sig i första hand till de ca 40 % av internetanvändarna i Stockholm som fortfarande använder sig av uppringt telefonmodem för anslutning till internet. Med chello easy erbjuder UPC ett konkurrenskraftigt alternativ för endast 169 kr per månad där man kan utnyttja fördelarna med en fast bredbandsuppkoppling. chello easy har en kapacitet på upp till 128 Kbps. - Nu öppnar vi dörren för ännu fler bredbandsanvändare. Med chello easy kan alla få en fast anslutning till en fast låg avgift, och dessutom för leverans utan väntetider. Med chello ultra möter vi efterfrågan på snabbare bredbandstjänster. Bredband behöver varken vara dyrt eller komplicerat, säger Ulf Johansson, VD för UPC Sverige AB. - Vi fortsätter arbetet med att utveckla ett brett utbud av kundanpassade tjänster. Ingen är intresserad av att betala för högre fart än man behöver. Med chello easy och chello ultra breddar vi sortimentet för att tillgodose de flesta kunders behov, säger Harald Løbak Sæther, VD för chello i Skandinavien. Överföringskapaciteten för chello easy är upp till 128 Kbps nedström och 64 Kbps uppström. Priset är 169 kr per månad och inkluderar ett e-post konto. Startavgiften är 495 kr. Med chello ultra får man en överföringskapacitet på upp till 8 Mbps nedström och 1 Mbps uppström. Priset är 439 kr per månad och inkluderar fem e-post konton och 50 MB hemsidesutrymme. Startavgiften är 995 kr. För båda tjänsterna ingår lån av modemutrustning under hela abonnemangsperioden. För användaren är det bara att beställa tjänsten, ansluta modemet och börja surfa. Introduktionen av chello easy sker den 16 augusti i år medan lanseringen av chello ultra påbörjas under september. UPC är en av Stockholms största bredbandsleverantörer, och har för närvarande ca 70 000 chello-kunder bland de drygt 280 000 hushåll som är anslutna till UPCs fiberoptiska nät. UPC Sverige AB (UPC) levererar bredbandstjänster till mer än 280 000 anslutna hushåll. Kunderna erbjuds höghastighets-Internet under varumärket chello, samt kabelTV och digitalTV. UPC är ett dotterbolag till UGC Europe, Inc. och ingår i UPC Broadband division. UGC Europe levererar TV, Internet och telefonitjänster till över 8 millioner kunder i 11 länder i Europa. Se även www.upc.se chello broadband n.v. är Europas ledande leverantör av bredbandsinternet via kabelnät med 850 000 kunder i 10 Europeiska länder: Holland, Österrike, Sverige, Norge, Frankrike, Belgien, Polen, Ungern, Slovakien och Tjeckien. chello erbjuder dygnet-runt uppkoppling med fast månadsavgift som ger snabb och enkel tillgång till ett brett utbud av underhållning och information. Därutöver erbjuder chello lokalt utformade portaler med bredbandsanpassat innehåll. chello broadband är ett konsoliderat dotterbolag till UGC Europe, Inc. och en del av Chello Media division. Se även www.chello.se och www.chello.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040816BIT21090/wkr0001.pdf