UPC sänder TV4 Fakta

TV-utbudet hos UPC Sverige AB växer och utökas med TV4 Fakta från den 1 mars. UPCs digitalTV-kunder får tillgång till kanalen utan extra kostnad. Samtliga TV4s kanaler ingår nu i UPCs programutbud.

Avtalet mellan TV4 och UPC innebär att TV4 Fakta kommer att ingå i UPCs digitala baspaket. Samtliga digitalTV-kunder får tillgång till kanalen inom ramen för sina befintliga abonnemang och utan extra kostnad. Det betyder att ytterligare närmare 60 000 hushåll kan se på TV4 Fakta när den börjar sändas hos UPC den 1 mars 2006. – Jag är glad över att vi med den här överenskommelsen kan ge våra kunder ett ännu bredare programutbud. TV4 Fakta har en tydlig inriktning och ett innehåll som många kunder efterfrågar. Kunderna får mer att välja på och lättare att hitta sina favoritprogram, säger Ulf Modigh, marknadsdirektör på UPC Sverige AB. – Avtalet är ett viktigt led i vår strategi att finnas hos samtliga distributörer för att nå så bred distribution som möjligt för samtliga våra kanaler. UPC är en viktig aktör på den svenska kabelmarknaden och det är därför glädjande att vi nu kan utvidga vårt samarbete, säger Magnus Janson, projektdirektör och ansvarig distributionsfrågor TV4. TV4 Fakta, som är den senaste i raden av TV4s kanaler, är helt inriktad på moderna dokumentärer. Här finns ett varierande innehåll inom de områden allt fler tittare efterfrågar – crime, historia, teknik, medicin och mänskliga öden. Dessutom sänds faktaserier om t.ex. rock- och pophistoria, vilda djur, naturkrafter, biografier, uppfinningar och mycket mer. Sammanlagt erbjuder UPC för närvarande mer än 80 digitala TV-kanaler. Dessutom sänds matcher från Elitserien som pay-per-view, och ett 20-tal filmer kan enkelt beställas on-demand. Vidare ingår även 40 digitala musikkanaler.