UPC utökar med sex nya TV-kanaler

TV-utbudet hos UPC Sverige AB växer och utökas med sex nya kanaler. Bland nyheterna märks de nya, svenska ungdomskanalerna TV400 och The Voice, filmkanalen Showtime samt sportkanalerna ViasatSport 2 och ViasatSport 3. Under mars kommer även den helt nya sportkanalen SportExpressen att lanseras. Totalt erbjuder UPC nu mer än 80 TV-kanaler.

– Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder ett ännu bredare programutbud. Med de nya kanalerna får våra kunder mer att välja på och lättare att hitta sina favoritprogram, säger Johan Cederbrant, marknads- och försäljningsdirektör på UPC Sverige AB. De senaste tillskotten i UPCs programutbud har successivt lanserats sedan nyår. TV400 och The Voice startade i mitten av januari, och den 1 februari tillkom filmkanalen Showtime samt ViasatSport 2 och ViasatSport 3. Den nya, svenska sportkanalen SportExpressen som lanseras under mars kommer att inkluderas i UPCs programutbud från starten. Alla de nya kanalerna ingår i UPCs digitalTV-utbud. SportExpressen kommer dessutom att finnas med i det analoga baspaketet. UPC når för närvarande fler än 287 000 hushåll i Stockholmsregionen. TV400 är en ny, svensk underhållningskanal fullspäckad med film och serier. Tittarsuccéer som 24 och Alias blandas med nya serier. Dessutom TioBio varje vardagskväll. Sänder varje dag från kl. 14.00 till 01.00. The Voice är Sveriges nya musik TV-kanal – radiokanalen som blir TV. Svenska programledare presenterar de senaste hitsen från artister som t.ex. Eminem, Green Day, Destiny's Child och Britney Spears. 7 dagar i veckan, 24 timmar om dygnet. Showtime är en filmkanal som erbjuder det bästa av de senaste årtiondenas succéer inom action, thrillers och science fiction. Med filmer från de stora bolagen levererar Showtime nonstop action från Hollywood till Hong Kong – 24 timmar om dygnet. SportExpressen erbjuder ett mycket brett utbud som t.ex. svenska Kvalserien med idel kända ishockeylag, samt Superettan i fotboll med direktsända matcher. Alla tennis entusiaster kan glädja sig åt direktsändningar från minst 15 ATP-turneringar under 2005. Dessutom friidrott, handboll, bordtennis, badminton, motorsport och simning. ViasatSport 2 är en renodlad fotbollskanal med fler än 500 matcher om året från bl.a. UEFA Champions League, Holländska ligan och Italienska cupen, Coppa Italia. Även unik bevakning av brittisk fotboll med matcher från FA-cupen, engelska hemmalandskamper, klubblags-TV från Manchester Uniteds MU TV och Chelsea TV samt engelska Division 1 och skotska Premier League. ViasatSport 3 sänder kampsport med toppmatcher från den internationella boxningsvärlden samt nyare kampsporter som t.ex. kickboxning och ultimate fighting. Det här är även kanalen för motorälskarna, med bevakning från Nascar och Indy Racing League. Sammanlagt erbjuder UPC för närvarande mer än 80 digitala TV-kanaler. Dessutom sänds matcher från Elitserien och Allsvenskan som pay-per-view, och ett 20-tal filmer kan enkelt beställas on-demand. Vidare ingår även 40 digitala musikkanaler.