Fler butiker till Gottsunda Centrum

Report this content

I höstas öppnade KappAhl och 9 februari öppnar SATS i förnyade Gottsunda Centrum. Under mars väntar fler butiksöppningar.

Först ut är Riksmäklaren, ett av Uppsalas ledande mäklarföretag, som öppnar 1 mars. Senare samma månad öppnar resebyrån H.M. Travel Group och butiken Allt om silke.

Gottsunda Centrums butiksmix består nu av såväl välkända kedjeföretag som fristående butiker. Utbudet kommer att kryddas med ett kulturhus och Gottsunda Marknad - en permanent inomhusmarknad med flexibla marknadsbodar.

- De här inslagen gör Gottsunda Centrum till en levande mötes- och handelsplats där det alltid händer något nytt berättar Anna Andersson, centrumansvarig hos fastighetsägaren Uppsala Kommuns Fastighets AB. Våra besökare kommer att hitta såväl butiker, service och friskvård som en variation i marknadsbodarnas utbud och centrumets kulturliv.

Nya Gottsunda Centrum kommer att innehålla ett 45-tal butiker, friskvård, kulturhus och Gottsunda Marknad. NCM Development är anlitade att driva utvecklingen av Gottsunda Centrum. Den uthyrbara ytan blir ca 27 000 kvm. Den årliga omsättningen bedöms bli 500-550 mkr och besökarantalet 4,5 miljoner per år. Till våren 2014 beräknas den stora stadsdelsförnyelsen av Gottsunda invigas med bla en utbyggd och förnyad centrumanläggning, ny vägdragning från Gottsunda Centrum till Dag Hammarskjölds väg och ett nytt utomhustorg vid infarten till centrum. Läs mer på www.gottsundacentrum.se.

Ytterligare information lämnas av:
Ove Jansson, VD för Uppsala Kommuns Fastighets AB, telefon 018-40 00 20
Gunnar Hjorth, projektchef NCM Development, telefon 070-589 25 02

Uppsala Kommuns Fastighets AB är ett allmännyttigt fastighetsbolag som ägs av Uppsala kommun. Bolagets huvuduppgift är att bidra till kommunens utveckling genom att projektera, bygga, äga och förvalta centrumanläggningar och bostäder inom Uppsala kommun. Förutom Gottsunda Centrum förvaltar bolaget även kvarteret Flöjten samt Storvreta centrum, som tillsammans har närmare 3 miljoner besökare per år. Bolaget ansvarar även för bostäder, vårdcentral, skolor och parkeringsplatser. Den totala uthyrbara ytan är 62 000 kvm. Cirka 550 personer bor i lägenheter som förvaltas av Uppsala Kommuns Fastighets AB.

Taggar: