KappAhl öppnar i Gottsunda Centrum

Den 20 september öppnar modekedjan KappAhl butik i Gottsunda Centrum, Uppsala. Den 900 kvadratmeter stora butiken kommer att ligga mellan Willys och Systembolaget och erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.

– Den nya butiken kommer att ligga med bästa läge i centrumet och infriar därmed vår strävan att KappAhl alltid ska finnas i attraktiva affärslägen, säger Maria Wågström, etableringschef KappAhl Sverige.

– KappAhl Sverige växer och vårt mål är att öppna fler butiker för att ge våra kunder möjlighet att handla i attraktiva butiker. Vi har ett starkt varumärke och utvecklar ständigt vår verksamhet och vi är stolta över att vara en av de största modeaktörerna i Sverige, säger Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige.

– KappAhl är ett starkt varumärke som ger positivt tillskott till Gottsunda Centrums butiksmix, som består av både välkända kedjeföretag och fristående butiker berättar Bernt Johansson på NCM Development, som ansvarar för utvecklingen av Gottsunda Centrum. Med KappAhls etablering börjar den första etappen i Gottsunda Centrum bli komplett.

Nya Gottsunda Centrum kommer att stå klart våren 2013 med ett 45-tal butiker, friskvård, kulturhus och Gottsunda Marknad. Den uthyrbara ytan är då ca 27 000 kvm. Den årliga omsättningen bedöms bli 500-550 mkr och besökarantalet 4,5 miljoner per år. Läs mer på www.gottsundacentrum.se.

Ytterligare information lämnas av:

Ove Jansson, VD för Uppsala Kommuns Fastighets AB, telefon 018-40 00 20
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige, telefon 0702-35 35 95
Gunnar Hjorth, projektchef NCM Development, telefon 070-589 25 02

Högupplösta bilder finns att hämta på www.gottsundacentrum.se

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.                                                                                                                                                                          *Enligt Orvesto Konsument 2011