Nu bygger vi kulturhus i Gottsunda Centrum!

Förnyelsen av Gottsunda Centrum fortsätter, och torsdag 1/12 är det dags att påbörja byggnationen av det nya, spännande kulturhuset.

I kulturhuset skapas flexibla lokaler som stimulerar och underlättar samarbeten mellan olika verksamheter. För besökarna skapas en tydlig mötesplats, där de erbjuds fler upplevelser vid ett och samma tillfälle. Gottsundabiblioteket och Gottsunda Dans & Teater, som redan finns i centrum, flyttar och tar plats i nya lokaler, anpassade efter deras verksamheter och en restaurang med musikinriktning planeras. Allmänhet och företag har möjlighet att hyra in sig per timme eller dag i vissa av lokalerna: hörsalen, utställningslokalen, de mindre mötesrummen och en temaverkstad, som alla välkomnar in från husets centralpunkt, står till förfogande. Lokalernas flexibla utformning ger stora möjligheter att variera användningsområde.

Några exempel på framtida evenemang i kulturhuset: teaterföreställning, dansuppvisning, filmvisning från hela världen, temaverkstad för skolor och förskolor, danskurs, konsert, författarkväll, konstutställning, keramikkurs, musiklektion, föreningsträffar, kurser i bild, färg och form, läsa böcker, dramakurs, poesiafton, studera, temateater för barn och ungdom, kurser i konsthantverk, seminarium, läsecirkel, surfa, fika, barndans, läsa tidningen, yoga, föredrag, litteraturkväll osv.

För pressbilder, vänligen kontakta Emma Karlsson, NCM Development, tel. 070-285 42 40 eller emma.karlsson@ncmd.se.
Mer information om förnyelsen av Gottsunda Centrum finns på www.gottsundacentrum.se .

För mer information avseende detta pressmeddelande, kontakta Ove Jansson, VD för Uppsala Kommuns Fastighets AB, telefon 018-40 00 20.