Triller mat och bröd växer och öppnar i Gottsunda Centrum

Välkända Uppsalafamiljen Triller, med uppskattade verksamheter i Bergsbrunna Tegelbruk, Café Victoria i Botaniska trägården och kafé Kardemumma i Stadsbiblioteket, öppnar inom kort i Gottsunda Centrum, Uppsala.

Triller kommer att öppna i förnyade Gottsunda Centrums stora, luftiga innetorg. Besökarna kommer att erbjudas både caféutbud med rykande färska bakverk från eget bageri, smörgåsar på stenugnsbakat surdegsbröd med närproducerade pålägg och lättare luncher som sallad, soppa och paj. Från bröddisken kommer det finnas stenugnsbakat fika och matbröd att köpa med sig hem.

- Jag måste erkänna att jag först var tveksam till Gottsunda Centrum, berättar Lotta Triller, grundare till Triller mat och bröd. Men när vi besökte centrum och såg vilka förändringar som görs här och hur fint det blivit blev jag imponerad. Nu ser vi fram emot att delta i utvecklingen tillsammans med kultur, affärsverksamheter och den kommande marknaden. Allting känns jättebra, avslutar Lotta Triller.

- Triller blir ett väldigt bra tillskott till Gottsunda Centrum, säger Anna Andersson, centrumchef Gottsunda Centrum. De kommer att erbjuda våra besökare mycket gott att välja på och göra innetorget till den mötesplats det är tänkt som. Nu ser vi fram emot att alla lokalanpassningar kan genomföras snabbt så att de kan öppna inom en till två månader som planerat.

Lotta Triller, grundare till Triller mat och bröd, 018-42 18 00
Anna Andersson, centrumchef Uppsala Kommuns Fastighets AB, telefon 070-674 73 74
Gunnar Hjorth, projektchef NCM Development, telefon 070-589 25 02

Citat