Mimer SQL - snart i en kåta nära dig

Report this content

Mimer SQL - snart i en kåta nära dig Den svenska databasleverantören Upright Database Technology meddelar att de är först ut i världen med språkstöd för samiska och en rad andra minoritetsspråk i produktfamiljen Mimer SQL. När konkurrenterna i USA väljer att endast stödja de största språken i världen, väljer Upright Database Technology att stödja samtliga språk. I Europa finns det mer än 16 miljoner människor som har ett minoritetsspråk som modersmål. Mimer SQL 9.2 kommer att levereras med inbyggt stöd för alla europeiska språk med mer än 12 000 utövare. Detta innebär utöver stöd för engelska, spanska, franska, tyska, svenska också stöd för till exempel samiska, sorbiska och katalanska. Mimer SQL 9.2 innehåller också funktioner för att snabbt och effektivt definiera stöd för nya språk. Ett system baserat på Mimer SQL kan dessutom stödja mer än ett språk samtidigt. "EU värnar om minoritetsspråken och nu kommer vi att kunna erbjuda det ojämförligt bästa stödet för både myndigheterna och de programvaruhus som opererar inom EU:s gränser" säger Olof Edlund, VD på Upright Database Technology. En betaversion av Mimer SQL 9.2 kommer att finnas tillgänglig för nedladdning i mitten av februari -2003. För mer information, kontakta Olof Edlund, VD, Upright Database Technology AB Tel: 018-780 92 10 Mobil: 0730-299 235 olof.edlund@upright.se / www.mimer.com Fakta om Upright DatabaseTechnology AB Upright Database Technology är världsledande på underhållsfria databaser. Produkterna Mimer SQL Mobile, Mimer SQL Embedded och Mimer SQL Engine vänder sig främst till produktutvecklande företag. Upright Database Technology ingår i Upright United-koncernen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/09/20021209BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/09/20021209BIT00800/wkr0002.pdf