Nätverksinvesteringar gör UPS snabbare från Sverige

UPS tillkännagav idag en rad förbättringar av sitt nätverk och sin infrastruktur vilka minskar transittider mellan mer än 350 städer i 26 länder i Europa.[1] Kunder från olika delar av Sverige kommer nu att kunna dra nytta av snabbare marktransporter till Bulgarien, Tjeckien, Ungern, Rumänien och Slovakien.

- Företagare i Sverige måste kunna vara helt säkra på att deras kunder får sina beställda varor i tid, på rätt plats och till rätt pris, säger Frank Jørgensen, landschef för UPS Sverige. För att hjälpa företag att göra detta, har vi minskat transporttiden för vår mest ekonomiska tjänst med upp till 24 timmar.

Den senaste tidens förbättringar avseende tid i transit för UPS mest ekonomiska service (UPS Standard) är en del av UPS investeringar på 2 miljarder dollar i sitt nätverk och infrastrukturen i Europa. UPS har redan avslutat en tredjedel av denna nätutbyggnad och ombyggnad, med tillkännagivande av nya anläggningar i Sverige, Danmark, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Polen, Belgien och Storbritannien.

I september 2016 byggde UPS ut sin anläggning i Jönköping. Renoveringen innebar en dryg fördubbling av driftsområdet till 4 600 kvadratmeter. Sorteringskapaciteten fördubblades också, så att upp till 2500 paket kan bearbetas per timme. Anläggningen i Jönköping är strategiskt placerad i södra Sverige nära till stora distributionscentraler, så att man på ett tillförlitligt och effektivt sätt kan ansluta till destinationer i övriga Sverige och Europa.

- Företag som exporterar är mer framgångsrika i goda tider och mer motståndskraftiga i tider av motgång, säger Nando Cesarone, President för UPS i Europa. UPS nätverksförbättringar gör det lättare för företag i Sverige att handla snabbare i Europa.

--------------------------------------------------

[1] Belgien, Bulgarien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Persson
JMW Kommunikation för UPS Norden
jonas.persson@jmw.se

Hedvig Armand
Nordic Communications Supervisor
UPS AB
harmand@ups.com
+46 (0)8 799 8131

UPS är en global ledare inom logistik som erbjuder ett brett utbud av lösningar, inklusive transport av paket och frakt för att underlätta den internationella handeln. UPS arbetar också med utbyggnaden av avancerad teknik för att mer effektivt hantera näringslivet. Med huvudkontor i Atlanta, USA, betjänar UPS fler än 220 länder och territorier över hela världen. UPS kan hittas på webben på ups.com® och företags blogg finns på Longitudes.ups.com. För att få UPS nyheter direkt, besök pressroom.ups.com.