• UPS/

UPS® expanderar UPS Worldwide Express® över hela världen – når 398 nya områden i Sverige

Report this content

Stockholm, 15 okt. UPS (NYSE:UPS) utökar sin expresstjänst UPS Worldwide Express® och adderar mer än 41 000 nya postnummer runt om i världen. I Europa kan tjänsten nu brukas inom 15 000 nya områden, varav 398 i Sverige. Expansionen innebär ökad flexibilitet för kunder som tidigare var begränsade till leveranser vid slutet av dagen. Med UPS Worldwide Express kan kunder styra mer exakt när paket ska levereras. Expansionen betyder att UPS Worldwide Express nu finns i totalt 65 länder.

Från och med 19 oktober kommer UPS Worldwide Express finnas tillgänglig för alla 41 000 nya postnummer. Expansionen är den största utbyggnaden av tjänsten någonsin och erbjuder kunder fyra alternativ. UPS Express® Plus för leveranser tidigt på morgonen, UPS Express® för leverans mitt på dagen och UPS Worldwide Express för leverans senare på eftermiddagen och UPS Express® Saver för leverans senast i slutet av dagen. En pengarna-tillbaka-garanti utgår för alla express-alternativ om UPS inte kan leverera som utlovat. Företag i alla storlekar och även individuella personer kan bruka tjänsten, men det är särskilt fördelaktigt för dem med tidskänsliga internationella transporter.

Högteknologiska företag och företag inom detaljhandel och industritillverkning är idag de största användarna av UPS Worldwide Express. Men tjänsten är anpassad för alla som arbetar i en snabbrörlig miljö med få eller inga driftstopp. UPS Worldwide Express är till för att underlätta för företagen så att de kan hålla sina tillverknings- och distributionsprocesser i gång.  – Vi är glada att utöka det globala fotavtryck av UPS Worldwide Express i Europa, till och i viktiga handelsrutter som Asien och runt om i världen. Allt eftersom den internationella handeln fortsätter att växa och försörjningskedjor blir allt mer globala så behöver europeiska företagen leveransmedel de kan lita på. Deras framgång, i sin tur, driver deras handel med andra länder i Europa och resten av världen. Det skapar europeiska arbetstillfällen, säger Scott Aubuchon, vice vd för marknadsföring på UPS Europa.  Global handel är på väg att öka runt om i världen. Världshandelsorganisationen förutspår en ökning med 3,3% inom den globala handeln i slutet av 2015 och en ökning med 4% under 2016. Utbyggnaden av UPS Worldwide Express hjälper till att främja tillväxten av den internationella handeln genom att ge kunderna ännu fler valmöjligheter med brådskande leveranser.

Om UPS

UPS är en global ledare inom logistik och erbjuder ett brett utbud av lösningar, inklusive transport av paket och frakt för att underlätta den internationella handeln. UPS arbetar också med utbyggnaden av avancerad teknik för att mer effektivt hantera näringslivet. Med huvudkontor i Atlanta, USA, betjänar UPS fler än 220 länder och territorier över hela världen. UPS kan hittas på webben på ups.com och företagets blogg kan hittas på Longitudes.ups.com. För att få UPS nyheter direkt, besök pressroom.ups.com.

Kontakt:

UPS