UPS cold chain-nätverk godkänt för Pfizer-BioNTech vaccin

Uttalande från Scott Price, VD, UPS International:

”Vi är glada över nyheten att Europeiska läkemedelsmyndigheten har godkänt vaccinet från Pfizer-BioNTech. UPS Healthcares cold chain och transportkompetens är redo och står i beredskap för att assistera med leveranser över hela Europa.

Med vårt UPS Healthcare-campus och våra frysfarmar i Nederländerna samt vårt europeiska flygnav nära Köln, Tyskland, för vi världen framåt genom att leverera det som betyder mest för att hjälpa Europa att bli kvitt denna pandemi. ”

Globalt har UPS Healthcare över 10 miljoner kvadratmeter cGMP- eller cGDP-kompatibel  distributionsyta. UPS Healthcares tjänster inkluderar: lagerhantering, temperaturkontrollerad emballering och transport, lagring och distribution av medicintekniska produkter samt logistik för laboratorie- och kliniska prövningar. UPS Healthcares globala infrastruktur, dess senaste UPS Premier synlighetslösningar, spårningsteknik och globala kvalitetssystem är väl lämpade för att möta dagens komplexa logistikkrav för läkemedels-, medicintekniska och laboratoriediagnostiska branscher.

Tel: +46 (0)8 799 8131

UPS (NYSE: UPS) är ett av världens största logistikföretag med en omsättning på 74 miljarder dollar (2019). UPS erbjuder ett brett utbud av integrerade logistiklösningar för kunder i mer än 220 länder och områden världen över. Företaget har över 500 000 anställda, där vi alla arbetar efter strategin: Customer First. People Led. Innovation Driven. UPS har åtagit sig att minska sin miljöpåverkan och stödja de samhällen vi arbetar för runt om i världen. UPS arbetar även aktivt med mångfald, jämlikhet och inkludering. Företaget finns på ups.com, med mer information på pressroom.ups.com och investors.ups.com/.