UPS expanderar igen

– tjänsten UPS Worldwide Express når nu 14 nya länder

• UPS Worldwide Express blir tillgänglig i 14 nya länder i Europa, mellanöstern, sydöstra Asien, Afrika, Central- och Sydamerika samt på den indiska subkontinenten
  • UPS Worldwide Express adderar också nya upphämtningsområden i totalt 65 länder.
  • Leveranstider förbättras i 24 länder och lördagsleveranser är nu tillgängligt i sju nya länder på indiska subkontinenten, i sydöstra Asien, Mellanöstern och Afrika (ISMEA)
  • Tjänsten UPS Worldwide Express Freight Midday når nu 39 000 postnummer i 12 europeiska länder.

UPS annonserad nyligen expansionen av sin expresstjänst UPS Worldwide Express där man adderar 14 nya länder på den indiska subkontinenten, i mellanöstern, sydöstra Asien, Afrika, Central- och Sydamerika samt Europa.

Tjänsten är den snabbaste i UPS portfolio och garanterar tids- och dagsbestämd frakt för brådskande leveranser. Expansionen innebär att UPS Worldwide Express också når sju nya länder inom området ISMEA. Kunder kan nu dra nytta av alla fördelar med tjänsten i alla leveranser till och från området. Det innebär exempelvis kortare leveranstid, senare upphämtningstider och lördagsleveraser. Målet med expansionen är att koppla samman företag på tillväxtmarknader via UPS breda och snabba globala logistiknätverk.

- Vi är glada att fler nu kan använda vår expresstjänst. Expansionen ger våra kunder möjligheten att konkurrera på nya marknader med de tidsspecifika tjänster som konkurrenskraftiga företag behöver. Genom att förbättra leveranstid och addera fler länder till vårt nätverk, har våra kunder fler alternativ för att bättre möta sina kunders behov, säger Nando Cesarone, VD, UPS International.

UPS når med den nya expansionen nya områden, totalt 26 europeiska länder, och kan även erbjuda senare upphämtning i 22 europeiska länder. Detta innebär mer tid att fokusera på produktion för alla UPS kunder.

På tillväxtmarknader som Sydkorea, Kina, Hong Kong, Indonesien och Singapore finns nu också möjligheten att nå fler marknader då ytterligare områden för leverans och upphämtning tillkommer.

För kunder med brådskande leveranser erbjuder UPS Worldwide Express Freight Midday nu snabbare leverans till över 39 000 nya postnummer i Europa. Det innebär att tjänsten nu når fem gånger så många områden som tidigare.

UPS är en global ledare inom logistik som erbjuder ett brett utbud av lösningar för transport av gods och som arbetar för att underlätta internationell handel. UPS arbetar också med att utveckla avancerad teknik för att stötta näringslivet. UPS, med huvudkontor i Atlanta, är aktiva i mer än 220 länder och områden över hela världen. UPS kan hittas på webben på ups.com eller på pressroom.ups.com. Företagets blogg kan hittas på longitudes.ups.com. För att få nyheter direkt från UPS, vänligen besök och följ @UPS_News på Twitter.