Dan Jacobson blir ny vd på Urban Deli

Report this content

Dan Jacobson blir ny vd på Urban Deli och efterträder Jesper Weidlitz. Dan har tidigare varit affärsområdeschef för färskvaror på ICA. Dessförinnan har Dan haft ett antal vd-tjänster inom frukt- och gröntbranschen.

– Det är med glädje jag hälsar Dan välkommen till Urban Deli, säger Nicholas Pettersson, styrelseordförande på Urban Deli och vd för Dagab. Med Dan får vi in en strategisk ledare med mycket stor erfarenhet från dagligvarubranschen och mat- och måltider. Jag är också mycket glad att Jesper Weidlitz, nuvarande vd och en av grundarna, nu kan fokusera mer på utvecklingsfrågor och innovation för att befästa Urban Delis position som market maker, fortsätter Nicholas Pettersson.

Dan påbörjar sitt arbete på Urban Deli den 15 oktober.

För mer information kontakta Sibel Wolff, marknads- & kommunikationschef,
0733-57 36 35 eller sibel.w@urbandeli.org .

Om Urban Deli

Urban Deli är en blandning av matbutik, saluhall, bar och restaurang och finns idag på Nytorget, Sveavägen, Sickla, Centralstationen och Åhlens City i Stockholm. Urban Deli driver även en cateringverksamhet samt uthyrning av konferens- och festlokaler i Stockholm. Urban Delis vision är att göra matlivet enklare, godare och lyckligare. Urban Deli ägs till 50 procent av Axfood. Läs mer på www.urbandeli.org

Taggar: