Välkommen till invigningen av Epicenter - Stockholms första digitala innovationshus

Report this content

Onsdagen den 28 januari kl. 12.00 öppnar AMF Fastigheter dörrarna till Stockholms första digitala innovationshus. Under dagen finns det möjlighet att träffa personerna bakom projektet och några av morgondagens digitala talanger. Varmt välkommen till invigningen av Epicenter - ett kreativt vardagsrum i hjärtat av Stockholm.

Här samlas snabbväxande tillväxtföretag, corporate innovation labs, fantastiska föreläsare och spännande internationella gäster. Bland medlemsföretagen finns ledande digitala innovatörer som Microsoft, Tictail, Splay och Star Stable. Tillsammans skapar de en unik miljö för digital innovation.

Epicenter har skapats av Sime, Result och AMF Fastigheter är en del av AMF Fastigheters projekt Urban Escape Stockholm. Ett nytt kvarter som nu växer fram mellan Hamngatan, Brunkebergstorg och Regeringsgatan.

Program

12.00 VIP Innovation Jam Session – spännande lunchsamtal om innovation med internationella topptalare ledda av serieentreprenören och Epicentergrundaren Ola Ahlvarsson.

13. 00 Rundvisning

Medverkande:

• Ola Ahlvarsson, Result, SIME och co-founder Epicenter

• Anders Berglund, VD, Google

• Sophie Hackford, Wired Magazine

• Benjamin Rohe, entreprenörsguru och grundare German Technology Entrepreneurs Centrum

• Karolin Forsling, chef stadsutveckling och marknad, AMF Fastigheter

• Hemlig gäst

Var: Epicenter Stockholm, Malmskillnadsgatan 32
När: Den 28 januari 2015 kl. 12.00

För anmälan och bokning av enskilda intervjuer, kontakta:
Cecilia Österholm, AMF Fastigheter
E-post: cecilia.osterholm@amffastigheter.se
Tel: + 46 72 579 75 41

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian och  MOOD Stockholm i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till drygt 46 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.