Urbanista erbjuder sina kunder ett nytt sätt att köpa hörlurar på resande fot

Report this content

Varumärket lanserade nyligen sin första självbetjänande automat i Stockholm och planerar att implementera fler runtom i världen under kommande månader

8 Juni 2020, Stockholm, Sverige - Det svenska livsstilsvarumärket Urbanista har öppnat sin första självbetjänande automat på Stockholms Centralstation. Med målet att ge service på ett nytt sätt till kunder, erbjuder automaten ett brett sortiment av Urbanistas produkter som är tillgängliga att köpa från och med juni 2020. Projektet är designat för att göra det enklare för kunder att köpa audioprodukter på resande fot och hyllar därmed varumärkets tagline ‘Designed for Life in Motion’.

Urbanistas skandinaviska design och funktionella produkter som inspireras av det urbana livet, resonerar väl med en ständigt växande publik som värderar friheten med en mobil livsstil. Varumärket har nyligen sett en snabb tillväxt med en ökad omsättning på 1000% under de senaste fem åren. Detta är inte bara tack vare företagets konstant hårda arbete för att tillhandahålla konsumenter med de bästa produkterna för deras livsstil, utan också tack vare viljan att hitta nya sätt att kommunicera och interagera med kunder och utforska hur produkterna kan distribueras till en ännu större kundbas. Som ett kreativt och progressivt varumärke, antar nu Urbanista utmaningen att skapa nya former av köpupplevelser.

Från och med 1 juni 2020 kan kunder köpa ett utvalt sortiment av Urbanistas hörlurar och högtalare från automaten; Stockholm (799 SEK), Paris (999 SEK), Athens (1,290 SEK), New York (1,490 SEK), San Francisco (199 SEK) och högtalaren Sydney (399 SEK). Nya produkter kommer även att finnas tillgängliga vid produktsläpp.

Anders Andréen, VD på Urbanista: “Vi vet hur frustrerande det är att glömma sina hörlurar när man är på resande fot så vi jobbar hela tiden på att hitta den bästa lösningen för våra kunder. Vi vill erbjuda en självbetjänande retail-lösning som kan leverera våra produkter till kunder på de mest relevanta platserna. Automaten är också ett perfekt sätt för människor att få lära sig mer om Urbanista när de väntar på sitt tåg eller flyg.”

Urbanista planerar också att sätta upp automater på olika flygplatser runtom i USA i sommar. Marknaden för självbetjäningsautomater har haft en kraftig tillväxt de senaste åren tack vare att varumärken inte bara vill förbättra shoppingupplevelsen för sina kunder utan även förenkla köpresan genom att göra processen tillgänglig och bekväm på både offentliga och privata platser.

För att skapa denna automat samarbetade Urbanista med det kanadensiska varumärket Signifi. ‘Det här är en unik möjlighet för Urbanista att skapa en nära relation med kunder på ställen där vanliga butiker inte fungerar. Det ger också kunder en säker och snabb möjlighet att köpa sin nya Urbanista produkt på bara 60 sekunder’. förklarar Daniel Nowak, VP of Sales and Marketing på Signify i Norden.

Den nya självbetjänande Urbanista automaten accepterar olika betalningsmetoder såsom Mastercard, Maestro, VISA och VISA Electron men också Apple Pay, Samsung Pay och Google Pay för att göra köpupplevelsen ännu enklare och snabbare. För att säkerställa den bästa kundservicen och köpupplevelsen från automaten kommer Urbanistas kundsupport att finnas tillgänglig för alla sorters frågor.

Marina Daniel

PR Coordinator

marina@urbanista.com

Med rötter i skandinavisk design tillverkar Urbanista sedan 2010 hörlurar och högtalare. Våra produkter är inspirerade av städer, frihet och med den urbana livsstilen i åtanke. Vi designar för liv i rörelse och våra produkter är dedikerade åt urbana människor, oavsett vilken stad som är deras hem. Urbanista finns tillgänglig online, i 30 000 butiker och 90 länder runt om i världen.

Taggar: