Emission övertecknad och stängd

Urekas tredje emission, som pågick från den 6 maj till den 27 maj 2024, blev övertecknad till 115% och är nu avslutad. Det innebär att några som har tecknat inte kommer få tilldelning av aktier. Emissionen tillför bolaget 4,2 miljoner kronor och vi välkomnar cirka 130 nya aktieägare. Totalt har bolaget nu cirka 300 aktieägare.

Kommentar från bolagets VD, Johan Skålén:
Vi välkomnar alla nya aktieägare till Ureka och vår resa mot att återuppbygga Ukraina. Likviden från de inledande emissionerna används just nu till att bygga upp en säljstyrka i Ukraina, ingå ytterligare exklusivitetsavtal med europeiska tillverkare av byggnadsmaterial och därmed ta en ledande position på vad som dessvärre är på väg att bli världens största byggmarknad. För er som inte hade möjligheten att delta i denna emission erbjuds en ny chans under hösten, då vi avser att initiera ytterligare en kapitalanskaffning.

För mer information gällande detta pressmeddelande eller om bolaget Ureka vänligen kontakta Johannes Hatem på email johannes@ureka.se.

Återuppbyggnaden av Ukraina kan bli världens största byggprojekt. Det kommer göra Ukraina både mer hållbart och mer demokratiskt. Vår affärsidé är att vara en del av den historiska uppbyggnaden av Ukraina.