Ukraina ska bli mer energieffektivt med isolering från Ureka

Report this content

Ureka har tecknat ett intentionavtal med svenska Isocell för den ukrainska marknaden. Marknaden för isolering i Ukraina kommer att växa till över 12 miljarder kronor per år.

Ett högt prioriterat mål för EU och för EUs bistånd till Ukraina är att göra Ukraina mer energieffektivt. Bättre isolering kommer sänka Ukrainas energibehov och göra Ukraina mer motståndskraftigt mot avbrott i elförsörjning. Ureka bedömer att det kommer bli en stor efterfrågan på isolering i Ukraina och har därför kontaktat Isocell.

Isocells produkter säljs över hela Europa och har haft en snabb ökad försäljning då många upptäckt fördelarna med Isocell. Förutom hög isoleringsförmåga är produkterna mycket intressanta då de även är återvinningsbara och miljövänliga. Ureka planerar just nu för att genomföra utbildningar i Ukraina för att använda Isocells sprutmaskiner och isolering.

För mer information gällande detta pressmeddelande eller om bolaget Ureka vänligen kontakta Johannes Hatem på email johannes@ureka.se

Bli delägare i Ureka

Just nu genomför Ureka en emission där du kan investera och vara med i återuppbyggnaden av Ukraina. Det är en vecka kvar av emissionen och intresset är stort.

Läs mer på vår hemsida https://ureka.se/emission-maj-2024/

Återuppbyggnaden av Ukraina kommer att bli världens största byggprojekt. Det kommer göra Ukraina både mer hållbart och mer demokratiskt. Vår affärsidé är att vara en del av den historiska uppbyggnaden av Ukraina.