Ureka fortsätter växa och ingår avsiktsförklaring med återförsäljare i Kharkiv

Ureka fortsätter ta marknadsandelar på den ukrainska marknaden och tecknar ett letter of intent med en återförsäljare i Kharkiv-regionen gällande försäljning av våra modulära byggställningar.

Kharkiv är en region i östra Ukraina som har drabbats hårt under kriget och behovet av återuppbyggnad av bostadshus, sjukhus, vägnätet och annan infrastruktur är mycket stort.

”Denna affär representerar ännu ett viktigt steg framåt i vår strategi att utöka vår närvaro på nyckelmarknader. Det gör det möjligt för oss att utnyttja nya möjligheter och föra våra produkter till en bredare kundkrets. Vi är entusiastiska över den potential som detta partnerskap har för vår framtid”, kommenterar Urekas VD Johan Skålén.

AFIX Fast är ett CE-godkänt, robust och modulärt byggnadsställningssystem som används för en rad olika ändamål. Systemet är flexibelt, bidrar till kortare byggtider och tillhandahåller säkra och effektiva arbetsförhållanden på hög höjd.

Om Ureka

Återuppbyggnaden av Ukraina kan bli världens största byggprojekt. Det kommer göra Ukraina både mer hållbart och mer demokratiskt. Vår affärsidé är att vara en del av den historiska uppbyggnaden av Ukraina.

Mer information

För mer information gällande detta pressmeddelande eller om bolaget Ureka vänligen kontakta Jennie Elfström på e-mejl jennie@urekarebuild.com eller läs om Ureka på ureka.se.