Ureka har genomfört sin första affär i Ukraina

Report this content

Ureka har framgångsrikt genomfört sin första affär i Ukraina genom en försäljning av ett parti Bicomesh, som är en flexibel produkt som används som förstärkningselement vid till exempel fasadrenovering och panelförstärkning.

”Denna affär är en viktig milstolpe för Ureka och markerar vårt inträde på den ukrainska byggmarknaden. Vi ser fram emot att fortsätta expandera och skapa långsiktiga relationer med våra nya kunder. Ukrainas återuppbyggnad har redan börjat, och Ureka ska vara en del av den processen. Nu har vi siktet på nästa affär” säger Urekas VD Johan Skålén.

Ureka har dessutom genomfört flera försäljningar av transporter mellan Sverige och Ukraina. Hösten 2023 gjorde Ureka ett strategiskt förvärv av ett ukrainskt speditionsföretag. Det förvärvet har inneburit att vi byggt upp vår interna kapacitet att snabbt och säkert transportera våra produkter in i Ukraina, samtidigt som vi också etablerar oss inom ytterligare ett segment då vi kan erbjuda andra organisationer dessa tjänster.

Ureka har den senaste tiden gjort ett flertal investeringar, bland annat rekryteringar av personer i nyckelpositioner, och i bakomliggande led arbetar vi på att också integrera en utbildningsverksamhet, som ger oss goda förutsättningar att fortsättningsvis expandera verksamheten för att möta en framtida efterfrågan på den ukrainska marknaden.

Om Ureka

Återuppbyggnaden av Ukraina kan bli världens största byggprojekt. Det kommer göra Ukraina både mer hållbart och mer demokratiskt. Vår affärsidé är att vara en del av den historiska uppbyggnaden av Ukraina.

Mer information

För mer information gällande detta pressmeddelande eller om bolaget Ureka, vänligen kontakta Jennie Elfström på e-mejl jennie@urekarebuild.com eller läs mer om Ureka på ureka.se.