Ureka i nyheterna

Ureka är i rampljuset och rapporteras idag i en artikel på Breakit. Artikeln belyser vår vision att bygga upp det krigshärjade Ukraina till en bättre version, samt vår framgångsrika finansieringsrunda på 2,4 miljoner kronor

Nedan följer en länk till artikeln:

Summering av nyheten:

Ureka startades av Johan Skålén och Johannes Hatem, tidigare grundare av Mindler, och har genomfört en framgångsrik extern finansieringsrunda på 2,4 miljoner kronor. Bolaget strävar efter att spela en betydande roll i återuppbyggnaden av krigshärjade Ukraina genom att agera som handelshus och agentur för europeiska byggmaterial. Johannes Hatem, medgrundare, betonar målet att skapa en förbättrad version av Ukraina och fungera som en länk mellan europeiska leverantörer och den ukrainska marknaden. Ureka planerar att fortsätta expandera genom fler finansieringsrundor och överväger en börsnotering nära krigets slut för att säkerställa hållbar tillväxt och stödja landets ekonomiska utveckling.

Om Ureka:

Ureka är ett nyligen etablerat startupbolag grundat av Johan Skålén och Johannes Hatem. Med fokus på att fungera som en handelsplats och agentur för europeiska byggmaterial, strävar Ureka efter att underlätta och påskynda återuppbyggnaden av Ukraina. Bolaget har nyligen genomfört sin första externa finansieringsrunda och planerar för framtida tillväxt och börsnotering.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Skålén, Medgrundare och VD, Ureka

Email: info@ureka.se