Ureka ingår ensamrättsavtal med BICO för Ukraina

Ureka har idag ingått ett ensamrättsavtal för den Ukrainska marknaden med BICO industries.

BICO är östra Europas största tillverkare av glasfibernät/ armeringsnät som används bland annat som förstärkning vid spackling av väggar. Företagets fabriker ligger i Rumänien vilket gör logistiken till Ukraina enklare. Den totala marknaden i Ukraina för glasfibernät uppskattas till ca 1 miljard per år men kan växa betydligt när byggboomen kommer.

Uttalande från Urekas VD Johan Skålén:

Avtalet med BICO är hittills vårt fjärde avtal med ensamrätt på den Ukrainska marknaden. BICO har en omsättning på 2,5 miljarder och är i särklass det största företaget vi har ingått avtal med. Vi har haft pågående diskussioner med BICO sedan november förra året och det är nu mycket glädjande att vi har kommit i hamn. Avtalet är ett kvitto på att Ureka betraktas som en seriös aktör och det stärker vårt varumärke ytterligare.

Vår hemsida för den ukrainska marknaden där även våra produkter återfinns är urekarebuild.com.

På ureka.se återfinns mer information om Ureka Rebuild AB.

För ytterligare information vänligen kontakta: VD Johan Skålen på telefon 08 - 586 107 58 eller via email på adress johan@ureka.se