Ekologisk fotkräm ger sommarfina fötter

Nu utökas Urtekrams populära hudvårdsserie Aloe Vera med ytterligare en produkt – ekologisk fotkräm laddad med sheasmör och med en fräsch doft av rosmarin och menthol. Urtekram Fotkräm Aloe Vera gör fötterna mjuka, motverkar självsprickor och innehåller naturliga ämnen som är bra både för huden och miljön.

En av Urtekrams mest populära produktserier inom hud- och hårvård är Aloe Vera, som bland annat innehåller schampo, balsam, tvål, duschkräm, body lotion och deo. I samma serie kommer nu Urtekram för första gången med en ekologisk fotkräm, något som efterfrågats av konsumenterna.

– Äntligen kan våra kunder göra ett ekologiskt val från topp till tå. Urtekram Fotkräm Aloe Vera innehåller bland annat sheasmör som återfuktar även den torraste hud, och jag tror att många kommer att uppskatta det nu till barfotasäsongen, säger Anders Tengelin, Sverigechef på Urtekram.

Mjuka fötter som doftar gott
Den nya fotkrämen från Urtekram innehåller Aloe Vera som är känt för sina läkande egenskaper. Fötterna blir rikligt återfuktade av naturligt sheasmör och den fräscha doften kommer från rosmarin och menthol. Hexapeptide-11 hjälper bland annat till att boosta hudens byggstenar kollagen och elastin och en kombination av aluronic acid och diglycerin motverkar torra fötter och spruckna hälar.

Särskilt under sommaren är det många som har problem med torra fötter och självsprickor. Barfotalivet torkar ut fotsulorna och gör lätt huden hård och irriterad. Det bästa sättet att motverka det är att återfukta med en bra fotkräm, och den som vill ge fötterna en riktig inpackning smörjer på rikligt med kräm och sätter på sig bomullssockor före läggdags.

Urtekram Fotkräm Aloe Vera är helt fri från parabener, syntetiska tillsatser och mineraloljor. Den är certifierad med Cosmos, en internationell standard som bland annat innebär att 98 procent av ingredienserna är naturliga och ekologiska.

Urtekram Fotkräm Aloe Vera säljs på näthandel och specialbutiker och beräknas finnas i dagligvaruhandeln under hösten 2015.

Urtekram Fotkräm Aloe Vera 100 ml                             ca pris 59,90 kr

För högupplösta produktbilder gå in på www.urtekramsverige.se och sök efter respektive produkt. För högupplösta imagebilder gå in på www.urtekramsverige.se/sidor/download

Johanna Dannesund, marknadschef Urtekram, 070 544 26 59, jda@urtekram.dk
Anders Tengelin, Sverigechef Urtekram, 070 428 70 84, ate@urtekram.dk