• Urtekram/

Ekologisk hudvård – ett måste i framtidens badrumsskåp eller en övergående fluga?

Välkommen till en inspirerande och väldoftande pressfrukost med fokus på ekologisk hudvård. Vi bjuder på lyxig ekologisk grötfrukost à la Paul Svensson, en trendspaning av eko-profilen Edit Künstlicher och matnyttig fakta om ekologisk hudvård. Dessutom delar vi ut produktprover av den helt nya hudvårdsserien Nordic Birch från danska Urtekram, nordens ledande företag inom ekologisk mat och hudvård som nu satsar stort i Sverige.

Tid: Fredagen den 30 mars. Frukost från kl 8.30, pressträff från kl 9-10.15
Plats: Fotografiska museet, lokal Annie, Stadsgårdshamnen 22, Stockholm

Svenskarnas intresse för ekologiska produkter är större än någonsin, och faktum är att den svenska marknaden för ekologiska hudvårdsprodukter är störst i Norden. Marknaden ökar stort och inom fem år beräknas svenska kvinnor och män köpa ekologisk hudvård för en halv miljard kronor.

Urtekram är ett danskt företag som är ledande i Norden på ekologisk mat och hudvård, och som har gått i bräschen för ekologisk produktion sedan 1970-talet. Nu satsar Urtekram på att även svenska konsumenter ska få tillgång till ett bra eko-sortiment i hyllan på vanliga mataffärer.

Nu kommer den nya hudvårdsserien Nordic Birch, med vårdande extrakt av björk och en doft av blåklint. Nordic Birch är helt fri från parabener, andra konserveringsmedel och mineraloljor, har vegetabiliska råvaror och är inte testad på djur.

På programmet för pressfrukosten

Edit Künstlicher, eko-entreprenör och grundare av webbmagasinet LivingGreen.se, gör en trendspaning bland svenska konsumenter. Från mellanmjölk till skönhet, vart är den svenska eko-konsumenten på väg?

Paul Svensson, tevekock och krögare med förkärlek för eko-mat, presenterar frukosten och pratar om varför ekologiska produkter ger bättre resultat i grytorna.

Steen Reesen, internationell marknads- och affärsutvecklingschef på Urtekram, berättar om vägen fram till Nordic Birch. Vad kan Urtekram se för trender inom ekologisk hudvård och vad innehåller framtidens badrumsskåp?

Joakim Klingspetz, Sverigechef på Urtekram, talar om Urtekrams långa historia och hur den svenska marknaden tar emot ekologiska produkter.

OSA senast den 27 mars till elin.unden@varprbyra.se, 073 350 26 25.