• Urtekram/

En frukost med tema ekologisk hudvård – nya trender, ny ekomärkning och nya produkter från Urtekram

Välkommen till en inspirerande frukost med tema eko. Vi berättar om den nya internationella eko-märkningen Cosmos, som Urtekrams produkter är först med i Sverige. En färsk undersökning kring svenska konsumenters syn på ekologisk hudvård presenteras och här finns också Urtekrams hud- och hårvård som relanseras med ny formula och design. Frukosten med ekologiska godbitar serveras tillsammans med speed-behandlingar av utbildade hudterapeuter.

Tid:                  Torsdagen den 10 april. Frukost och behandlingar från kl 8.30, pressträff kl 9-10.30

Plats:              Sturebadets konferens plan 5, ingång genom Sturebadets reception

På programmet:
Hur ser svenska konsumenter på ekologisk hudvård? För att få veta mer om svenska konsumenter uppfattning om ekologisk och konventionell hudvård har Urtekram låtit Yougov genomföra en undersökning som presenteras på pressfrukosten. Anders Tengelin, Sverigechef Urtekram, berättar om aktuella konsumenttrender.

Är du vilse i djungeln av ekomärkningar? Nu kommer Cosmos, en ny internationell standard skapad av Ecocert och andra fristående certifieringsföretag. Urtekram är först ut i Sverige med att bli Cosmos-märkta. Valérie Lemaire, general manager Ecocert Greenlife, berättar om den nya märkningen och varför den kommit till.

Vad är Urtekrams framgångsrecept? Urtekram har tillverkat ekologisk hudvård i mer än 40 år och satsar nu stort på den svenska marknaden. Samtidigt har deras hudvårdsserier förnyats med ny formula och ny design. Tom Hornshøj-Møller, produktutvecklare Urtekram, berättar om vägen hit och hur han ser på framtidsutsikterna för ekologisk hudvård.

Före och efter pressträffen finns möjlighet att få handmassage och andra speed-behandlingar av utbildade hudterapeuter.

OSA senast den 3 april till elin.west@varprbyra.se, 073 350 26 25.