Urtekram lanserar ekologisk hårolja

För dig som vill ge extra näring och fukt till håret lanserar nu Urtekram en hårolja, fylld med näringsrika ingredienser. Urtekram Coconut Hair oil innehåller kokos-, mandel-, jojoba-, broccolifröolja och E-vitamin. Produkten uppfyller alla Urtekrams certifieringar och är ekologisk, vegansk och fri från djurförsök.

Allt fler upptäcker hårolja för att ge extra glans och näring till torrt och livlöst hår. Urtekrams Coconut Hair oil innehåller inga silikoner, tränger in i hårstråna och ersätter förlorade liptider, fett. Växtoljorna tillför näring och är rika på antidoxidanter.

– Det har varit viktigt för oss att skapa en hårolja som inte bara ger en kosmetisk effekt utan också ger hårstråna näring. Håret får en fin glans och oljan hjälper till att motverka torrt hår inifrån strået, säger Jeanette Skoglösa, Brand Manager på Urtekram.

Tips vid användning av Urtekram Coconut Hair oil

• Använd i första hand om du har torrt eller skadat hår

• Några droppar räcker – överdosera inte!

• Värm oljan i handflatan och applicera på vått eller torrt hår

• Används i toppar eller i längderna, undvik hårbotten

• Vill du ge en extra kur till ditt hår – använd 30 min före schamponering eller över natten

Urtekram Coconut Hair Oil är ekologiskt certifierad enligt Cosmos organic, den är vegansk och innehållet är 100 procent naturlig. Den är även certifierat fri från djurförsök enligt Leaping Bunny Certification. Håroljan säljs från september i svensk fackhandel och Coop, rekommenderat pris är 129 kronor.

För högupplösta produktbilder gå in på www.urtekram.se och sök efter ”Hair Oil”.

För högupplösta imagebilder gå in på http://www.urtekram.se/sidor/download-se

Jeanette Skoglösa, Brand Manager på Urtekram, 073 404 54 19, jeanette.skoglosa@midsona.se

Karin Pontén, Vår pr-byrå, 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Urtekram är ett danskt företag som sedan 1972 har producerat ekologisk mat och hudvård. Huvudkontoret och produktionen finns i Mariager på Jylland i Danmark. Företaget har över 1100 ekologiska artiklar och är en av Nordens ledande producenter av ekologiska produkter. I Sverige säljs Urtekrams varor bl.a i matvaruaffärer och specialbutiker. Urtekram ägs sedan 2015 av Midsona AB.