Birgitta Rydell UR:s nya styrelseordförande

Report this content

Birgitta Rydell ny styrelseordförande Ny ordförande i URs styrelse är Birgitta Rydell, före detta kulturborgarråd i Stockholm. Birgitta tillträder som styrelseordförande i samband med bolagsstämman den 24 mars. - För mig är det här ett jättespännande uppdrag, säger Birgitta Rydell. Kunskap och bildning ligger mig varmt om hjärtat och jag ser en koppling till det arbete som jag utförde som kulturborgarråd. Jag tycker att UR verkligen har lyckats med att locka människor till att vilja utbilda sig och söka kunskap. UR kan blicka tillbaka på ett framgångsrikt 2002 med över lag ökande tittartidsandelar. Bland annat innebar den nya sändningstiden för ungdomar på måndagskvällar klockan 22.10 nästan en fördubbling av tittartidsandelen. - Det är naturligtvis väldigt roligt, säger Christina Björk. Roligt är också att besöken på URs webbplats ökade med tjugo procent under 2002 och uppgick till drygt 1, 2 miljoner träffar. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=24461 För ytterligare information kontakta: Jacob Lyth, marknadschef 08-784 40 71 alt 070-639 77 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00410/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00410/bild.html Pictures