• Utellus/

Undersökning från SKI: Utellus får ännu en topp-placering om de nöjdaste elkunderna i Sverige

Report this content

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort sin årliga undersökning och Utellus hamnar på en tredjeplats bland de elbolag som har de nöjdaste elkunderna på privatmarknaden i Sverige. Det var mycket jämnt i toppen, endast decimaler skiljer bolagen åt.

– Det är härligt att se att våra kunder är fortsatt mycket nöjda med oss och det vi levererar. Trots att vi gör ett bättre resultat än förra året så räckte det inte till för att behålla förstaplatsen som vi har haft de senaste fyra åren. Det är väldigt små marginaler som skiljer de bästa bolagen nu. Vi kommer att göra allt vi kan för att både bibehålla det förtroende som vi har fått och se om det finns saker som vi kan göra ännu bättre, säger Anna-Karin Andersen, tillförordnad vd på Utellus.

Det är femte gången som Utellus deltar i SKI:s undersökning och Utellus har sedan dess intagit en stabil plats i toppen i kundernas rankning. I år fick Utellus ett genomsnittligt index på 77,2 av 100 jämfört med 76,7 förra året. I en jämförelse med övriga bolag ligger Utellus fortfarande bäst till inom image, produktkvalitet, service och prisvärdhet över tid.

Elbolag med de nöjdaste kunderna 2018 på privatmarknaden, enligt SKI:

1. Karlstads Energi: 77,9

2. Upplands Energi: 77,7

3. Utellus: 77,2

4. Jämtkraft: 74,8

5. Jönköping Energi: 74,2

Energibranschen har som bransch ett lågt förtroende med ett genomsnittligt kundnöjdhetsindex på 65,9 av 100.

För mer information kontakta:
Tf vd för Utellus, Anna-Karin Andersen, mobil: 070-528 97 91, mail: anna-karin.andersen@utellus.se

Om Utellus
Utellus grundades 2006 och är det lilla elbolaget med de stora ambitionerna som erbjuder 100 procent förnybar el från vind och sol. Hittills har företaget hjälpt över 4 000 kunder att producera sin egen el via delägarskap i vindkraftverk eller solceller på sina fastigheter. Utellus har de senaste fyra åren tilldelats utmärkelsen ”Sveriges mest nöjda elkunder” av Svenskt Kvalitetsindex. Bolaget ingår i OX2-koncernen som har verksamhet inom vindkraft, solenergi, bioenergi och geoenergi. Läs mer på www.utellus.se

Citat

Anna-Karin Andersen, tillförordnad vd på Utellus