Årsredovisning 2001

Utfors årsredovisning på nätet 2001 året då Utfors gick från ord till handling Nu finns Utfors AB:s årsredovisning, i svensk och engelsk version, tillgänglig på bolagets hemsida www.utfors.com. De tryckta versionerna kommer att börja distribueras till aktieägare och övriga intressenter i slutet av vecka 17. I sin sammanfattning från 2001 säger Jan Werne bla följande: "2001 var året då Utfors gick från ord till handling. I mitten av december 2000 tände vi de sista delarna i huvudnätet och lämnade byggfasen. 2001 blev därmed det första hela året då vi levererade tjänster kring vår kärnaffär, IP-baserad höghastighetskommunikation för företagsmarknaden. Vårt erbjudande har tagits emot på ett mycket bra sätt och har under året accepterats av allt fler företag som det självklara sättet att bygga nua företagsnät. Samtidigt har 2001 på många sätt varit ett tufft år, såväl på telekom marknaden som på den finansiella marknaden. Vi har upplevt en kraftig avmattning i konjunkturen, vilket har förlängt säljcyklerna och gjort många kunder försiktigare. Att vi i detta marknadsklimat har fått så många nya viktiga kunder, och nått upp till över 1 700 sålda IP-portar ser jag som en betydande framgång för Utfors affär." Jan Werne säger vidare: "Det vi har sett under året är också ett genombrott för vår vision. Bredbandskapacietet handlar inte, som många trodde för ett år sedan, så mycket om att köra nya tuffa applikationer över Internet. Istället har det blivit ett viktigt verktyg för att förenkla företagens kommunikation och för att effektivisera IT-driften samt komma till rätta med skenande IT-kostnader." För ytterligare information kontakta: Utfors AB, Informationschef Markus Boberg, tel: +46 8-5270 3016 el. +46 708-483016 Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa data-, Internet- och telefonitjänster. Utfors erbjudande har sin grund i ett eget fibernät byggt med den absolut senaste tekniken, vilket ger unika fördelar avseende kapacitet och kostnadseffektivitet. I detta nät erbjuder Utfors företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande kommunikationstjänster som skapar nya möjligheter till effektivisering, utveckling och kreativitet. Utfors har cirka 320 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Utforsaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista, Attract40. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00770/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/10/20020410BIT00770/wkr0002.pdf