SIF väljer Utfors till leverantör av data- och telefonitjänster

Nytt avtal till Utfors SIF väljer Utfors till leverantör av data- och telefonitjänster SIF har slutit avtal med Utfors om leverans av data- och telefonitjänster. Med Utfors IP-port kommer SIF knyta samman sina 25 kontor i Sverige. Ordern är för datakommunikationen värd 10,5 miljoner kronor under en avtalstid på 3 år. Utöver det kommer ett beräknat värde på telefoni på ca 10 miljoner kronor. På SIF's förbundskansli levereras data, telefoni och Internet av en 100 Mbit IP-port. "Vi har utvärderat ett flertal leverantörer och väljer Utfors främst tack vare att deras kostnadseffektiva tekniska lösning kan leverera integrerad telefoni och datakommunikation", säger Allan Zoltan, IT chef SIF. "Vi är därtill mycket positivt inställda till deras tillmötesgående attityd och flexibilitet." "Vi är glada över att SIF väljer Utfors IP-port för sina kommunikations lösningar", säger Jan Werne, VD Utfors AB. "SIF har förstått möjligheterna med Utfors teknik och nyttan med att ha all data- och telefontrafik samlat i en anslutning." Utfors IP-port är en höghastighetstjänst som ger förenklade lösningar för data- och telekommunikation. Idag har ett företag vanligen tre typer av uppkopplingar mot omvärlden: Internet, telefoni och privata datanät (intranet och extranet). Med Utfors IP-port kan all data- och teletrafik samlas i en enda anslutning. För ytterligare information kontakta: Utfors AB, Informationschef, Markus Boberg, tel: +46 8-5270 3016 el. +46 708-483016 SIF, IT-chef Allan Zoltan, tel; +46 8-50897030 el. +46 705-897030 Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 340 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Huvudsakliga ägare är Norsk Vekst och Litorina Kapital. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00760/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00760/bit0002.pdf