Stokab köper kanalisation av Utfors

Stokab köper kanalisation av Utfors Stokab ingår ett avtal om köp och hyra av kanalisation i Utfors nät i Stockholmsregionen, bl.a delar av Mälarringen. Kontraktsvärdet är ca 25 miljoner kronor. "Detta avtal följer helt vår affärsidé om att delfinansiera vårt redan utbyggda nät med försäljningar", säger Utfors VD Jan Werne. "När vi byggde nätet inkluderade vi en överkapacitet som var avsedd för försäljning. Det är positivt att se att vår affärsidé om kanalisationsförsäljning fortsätter att ge intäkter." "För Stokab innebär affären att vi inom kort kommer att kunna erbjuda fiber minst två vägar till samtliga kommuncentra i Stockholms län", säger Stokabs VD Anders Comstedt. "Det känns även bra att vi genom detta kommer att nå ut med redundant stamnätsfiber till fler kommuncentra i angränsande län." För mer information kontakta: Utfors Informationschef Markus Boberg, Tel: 08-52703016 el. 0708-483016, markus.boberg@utfors.se Stokabs VD Anders Comstedt, Tel: 08-508 30 220, anders.comstedt@stokab.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa data-, Internet- och telefonitjänster. Utfors erbjudande har sin grund i ett eget fibernät byggt med den absolut senaste tekniken, vilket ger unika fördelar avseende kapacitet och kostnadseffektivitet. I detta nät erbjuder Utfors företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande kommunikationstjänster som skapar nya möjligheter till effektivisering, utveckling och kreativitet. Utfors har cirka 330 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Utforsaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista, Attract40. Se vidare www.utfors.com Tidpunkter för ekonomisk information Delårsrapport januari-juni publiceras 30 juli Delårsrapport januari-september publiceras 31 oktober Bokslutskommuniké för 2002 publiceras 7 februari 2003 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/21/20020521BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/21/20020521BIT00100/wkr0002.pdf