Utfors etablerat i Danmark

Utfors etablerat i Danmark Stort intresse för företaget har redan visats Intresset för Utfors tjänster har redan visat sig vara stort i Danmark. Vid den officiella invigningen av kontoret i Köpenhamn kunde Utfors danske VD Jan C. Hansen konstatera att bolaget redan har ett antal viktiga kunder. "Det är glädjande att notera det stora intresset i Danmark", säger Jan Hansen, VD Utfors A/S i Köpenhamn. "Det visar sig bl.a. genom att vi har kopplat upp ett antal kunder innan vi ens lanserat vår närvaro. Utfors unika tjänsteutbud passar väl in den danska marknadens efterfrågningar av kommunikationstjänster." Bland de danska kunderna finns Eterra, Black & Decker, Nova-Print och Skandiabanken. I och med lanseringen av Danmarkskontoret har Utfors slutfört sina etableringar i de Skandinaviska länderna och kan nu fokusera på utveckling och försäljning av bolagets kommunikationstjänster baserade på Utfors IP-port. Utfors IP-port är en höghastighetstjänst som ger förenklade lösningar för data- och telekommunikation. Idag har ett företag vanligen tre typer av uppkopplingar mot omvärlden: Internet, telefoni och privata datanät (intranet och extranet). Med Utfors IP-port kan all data- och teletrafik samlas i en enda anslutning. Utfors IP-port består av tre tjänster: ·Internet-access ·Telefoni ·VPN för datakommunikation (intranet och extranet) För ytterligare information kontakta: Informationschef Utfors AB, Markus Boberg, tel: +46 8-5270 3016 el. +46 708-483016 VD Utfors A/S, Jan Hansen, tel: +45 4326 7771 el. +4540987626 Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 360 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland och ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapital samt ett antal institutionella placerare. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00650/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00650/bit0001.pdf