Utfors får ytterligare order från svensk försvarsindustri

Report this content

Bofors Defence väljer Utfors Utfors får ytterligare order från svensk försvarsindustri Bofors Defence utökar sin kapacitet för datakommunikation genom att köpa Utfors IP-portar. Ordervärdet är 4,2 miljoner kronor och avtalet löper över 3 år. "Det är ett gott betyg på vår kapacitet och säkerhet att försvarsindustrin väljer Utfors" säger Jan Werne, VD Utfors. "Vi är naturligtvis mycket nöjda med att ha Bofors Defence som kund." "Vårt behov av kapacitet för säker datakommunikation ökar, och Utfors är den leverantör som lever upp till våra krav", säger Bofors Defence IT- chef Lennart Borné. "Med Utfors IP-portar har vi nu enkelt ökat vår kapacitet upp till 100 Mbit-accesser." För ytterligare information kontakta: Markus Boberg, Informationschef Utfors, tel: +46 8-5270 3016 el. +46 708-483016 Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa data-, Internet- och telefonitjänster. Utfors erbjudande har sin grund i ett eget fibernät byggt med den absolut senaste tekniken, vilket ger unika fördelar avseende kapacitet och kostnadseffektivitet. I detta nät erbjuder Utfors företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande kommunikationstjänster som skapar nya möjligheter till effektivisering, utveckling och kreativitet. Utfors har cirka 320 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Utforsaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista, Attract40. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00680/wkr0002.pdf