Utfors ger antivirusprogram och brandvägg för ökat skydd

Utfors erbjuder antivirusprogram och brandvägg för ökat skydd En föräldrakontroll som tidsbegränsar surfandet och hindrar access till olämpliga webbsidor ingår. Utfors ger sina Internetkunder, som också väljer Utfors som telefonioperatör, ett säkerhetspaket med antivirusprogram och personlig brandvägg mot virus och intrång utan extra kostnad. Aktiva Helkunder får säkerhetspaketet kostnadsfritt och övriga Internetkunder betalar endast 29 kr/månad. En föräldrakontroll som tidsbegränsar surfandet och hindrar access till olämpliga webbsidor ingår. "Virus och dataintrång blir allt vanligare, och vi vill öka skyddet genom ett attraktivt erbjudande till våra kunder", säger Mats Werderitsch, affärsområdeschef på Utfors. "Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i sitt användande av Internet genom en enkel paketlösning från oss." Programvarorna kommer från Norman Data Defens System och är lätt att installera. Erbjudandet gäller fr.o.m. februari och priset är till att börja med garanterat t om juni 2003. För mer information kontakta: Informationschef Markus Boberg, tel: 08-5270 3016 el. 0708-483016, markus.boberg@utfors.se Affärsområdeschef Mats Werderitsch, tel: 08-5270 5007 el. 0708-485007, mats.werderitsch@utfors.se Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 340 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Huvudsakliga ägare är Norsk Vekst och Litorina Kapital. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00310/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00310/bit0002.pdf