Utfors nyemission fulltecknad

Utfors nyemission fulltecknad Finansieringslösningen framgångsrikt slutförd Den tredje av Utfors tidigare beslutade nyemissioner har fulltecknats (se pressmeddelande den 3:e december 2001). Utfors tillförs genom denna emission cirka 92 Mkr efter avdrag för emissionskostnader. Genom emissionen ökar antalet aktier från 59 540 785 till 72 875 336. Den finansieringslösning som presenterades den 30 november 2001 har därmed slutförts. Genom de tre nyemissionerna har Utfors tillförts sammanlagt 211 Mkr efter emissionskostnader. Härutöver har bolagets långivare beviljat en utökning av kreditramen med 150 Mkr. Sammantaget täcker finansieringslösningen kapitalbehovet enligt bolagets affärsplan, fram till dess att positivt kassaflöde uppnås. Dessutom skapas en finansiell buffert. D. Carnegie AB är finansiell rådgivare till Utfors i samband med den tredje nyemissionen. För ytterligare information vänligen kontakta: Utfors VD, Jan Werne, tel: 08-5270 2540 el. 070-848 2540 Informationschef, Markus Boberg, tel: 08-5270 3016 el. 070-848 3016 Utfors är den självklara nordiska partnern för högkvalitativa fasta och mobila bredbands-, Internet- och telefonitjänster. Utfors driftsätter ett nät med teknologi som är den absolut främsta i världen och som ger unika kostnadsfördelar. Utfors erbjuder i detta nät företag, myndigheter och privatpersoner banbrytande tjänster som skapar nya möjligheter till utveckling och kreativitet. Utfors kommer att knyta ihop de 75 största städerna i Norden med ett 7100 km långt bredbandsnät. Utfors har ca 340 anställda i Sverige, Norge och Finland och ägs huvudsakligen av Norsk Vekst och Litorina Kapit al samt ett antal institutionella placerare. Se vidare www.utfors.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00990/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00990/bit0002.pdf