Utsikten Meetings fortsätter öka kraftigt och satsar vidare

Report this content

Efterfrågan på möten hos den musikprofilerade konferensanläggningen Utsikten Meetings fortsätter att öka kraftigt med
45 procent fler bokningar i år jämfört med förra året.
– Vi har ett helt nytt läge och ett tydligt erbjudande, nu fortsätter vi att investera i förnyelse av de gemensamma ytorna –
ett bevis på att vi och Nynäshamn platsar på kartan för möten och events, säger Elisabeth Schmidt på Utsikten Meetings.

Under första delen av 2011 har konferensanläggningen Utsikten Meetings ökat antalet bokningar med mer än 45 procent jämfört med föregående år. Event- och möteshotellet Utsikten Meetings som med allt under ett och samma tak, och med sin musikprofil erbjuder ”världens skönaste mötesplats”, har förbättrat sin tillgänglighet avsevärt i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

– Vi har otroligt mycket fler bokningar nu från både stora konferensgrupper och mindre möten som vill uppleva vår sköna stämning och som insett att det är nära hit. Den nya motorvägen till Nynäshamn innebär numera endast 35 minuter resväg från Stockholms central, säger marknads- och försäljningschef på Utsikten Meetings, Elisabeth Schmidt.

Utsikten Meetings har i början av året uppmärksammats genom att vara en av de tre konferensanläggningarna där Kanal 5:s tv-serie Konferensresan utspelade sig. Enligt Susanne Tegner, vd på Utsikten Meetings beror ökningen i bokningar endast marginellt på tv-serien.

Läget och utvecklingen av konceptet har spelat större roll, men framförallt har vi riktigt proffsig personal och enligt våra kunder är vi världsbäst på möten och events. Den kraftiga ökningen gör att Utsikten Meetings fortsätter att investera i förnyelse av de gemensamma ytorna och i april öppnas Nynäshamns största bar upp i direkt anslutning till Utsiktens lounge, säger Susanne Tegner.

Utsikten Meetings har nyligen investerat stort i ett nytt varumärkeskoncept och ser nu en kraftfull omsättningsökning samtidigt som konjunkturen pekar åt rätt håll.

–  Fortsatt förnyelse och nya pågående investeringar är bevis på att vi och Nynäshamn platsar på kartan för möten och events. Vi ser samma trend i fastighetsbolagets två andra anläggningar Hotell Bügelhof i Sälen samt Biz Apartment, vårt lägenhetshotell på Gärdet. Utsikten Meetings musikkoncept kopplat med kongresshall för 450 personer, 20 möteslokalerna, restaurang för 500 personer och med allt under ett tak samt närheten till Stockholm är ett unikt erbjudande, säger Jan-Åke Glommen, styrelseordförande i Utsikten Meetings.

För ytterligare information:
Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef Utsikten Meetings
Tel: 070-564 12 84 e-post: elisabeth.schmidt@utsiktenmeetings.se

Utsikten Meetings är ett event- och möteshotell beläget nära naturen i Nynäshamns skärgård bara 30 minuter från Stockholm. Med allt under ett och samma tak har Utsikten Meetings 50 mötesrum och totalt 400 bäddar och komponerar med musik, kärlek och mat framgångsrika möten till medvetna företag. Det ska alltid vara kul att komma till Utsikten Meetings. Utsikten Meetings är medlem i Svenska Möten. www.utsiktenmeetings.se

Taggar: